راه های پیشگیری و درمان بیماری های پاییزی +عکس

© Sputnik / Maksim Blinov پاییز
پاییز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با شروع فصل پاییز بیماری‌های پاییزی نیز آغاز می شوند که باید راه های پیشگیری از آنان را بدانیم.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری های شایع پاییزی بسیاری وجود دارند که یا در پاییز منتشر می شوند و یا در این فصل تشدید می شوند.

View this post on Instagram

A post shared by مجله ی سلامتی و زیبایی ☘️ (@majaleyee_salamati) on

آلرژی و حساسیت‌ها در پاییز بسیار شایع هستند. گفته شده است که راگوید و اسپورهای قارچ بزرگ‌ترین عامل آلرژی‌های پاییزه هستند. اگرچه گرد و غبار در ماه‌های مرطوب تابستان رایج هستند؛ اما در پاییز می‌توانند به هوا وارد بشوند.

View this post on Instagram

A post shared by سارا بیداویسی🍀 (@giyahshenasi_sara) on

از علائم آن می توان به خارش و آبریزش چشم‌ها، گرفتگی یا آبریزش بینی، خارش سینوس‌ها یا گلو، عطسه، ترشحات پشت حلق، از بین رفتن موقت حس بویایی، خروپف، سردرد، گلودرد، گرفتگی گوش، خستگی و سرفه اشاره کرد. برای پیشگیری از آلرژی‌ها و حساسیت‌ها، پنجره‌های منزل و ماشین خود را بسته نگه دارید. به صورت آنلاین میزان گرده‌های روزانه در منطقه‌ خود را بررسی کنید و اگر همچنین امکانی وجود ندارد از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر که مقدار گرده موجود در هوا در اوج خودش می‌باشد از منزل بیرون نروید. همچنین قبل از بیرون رفتن از خانه کیفیت هوای شهر خود را بررسی کنید. بعد از گذراندن وقت در خارج از خانه، حتما دوش بگیرید.

View this post on Instagram

🍯 درمان التهاب مفصل(آرتریت): . روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم علاوه بر سرماخوردگی آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند. . 🍯عسل طبیعی تقی زاده: ٠٩١٤٦٥٤٦٢٢٨ . #عسل_طبیعی_تقیزاده #عسل #عسل_طبيعي #عسل_طبیعی🍯 #عسل_آذربایجان #عسل_قره_داغ #عسل_شهد #عسل_دارچین #عسل_درمانی #عسل_دارویی #آرتریت #التهاب_المفاصل #التهاب_مفصل #درمان_آرتریت #سرماخوردگی #درمان_سرماخوردگی #سرفه #دیابت #پوکی_استخوان #پوکی #یبوست #زخم_معده #التهاب_روده #درمان #ایران #آذربایجان #تبریز #تهران #خواص_عسل

A post shared by 🍯عسل طبیعی تقی زاده🍯 (@asale_tagizade) on

بیماری دیگری که فصل سرد آن را تشدید می کند، آرتروز نام دارد. آرتروز التهاب مفاصل است که با افزایش سن بدتر می‌شود. آرتریت یک نوع بیماری اسا که در تمام طول سال وجود دارد؛ اما افراد مبتلا به آرتروز گزارش می دهند که هوای سرد و مرطوب باعث شعله‌ور شدن علائم آنها می‌شود. از علائم این بیماری، درد مفاصل، خستگی، ورم مفاصل، سفتی مفاصل و حساسیت مفاصل را می توان اشاره کرد.
برای پیشگیری از این بیماری می توان یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که حاوی میوه، سبزیجات، ماهی و آجیل باشد. همچنین وزن خود را کنترل کرده و مرتب ورزش کنید تا انعطاف‌پذیری مفاصلتان زیاد شود.
اگر نیاز است لباس بیشتری بپوشید یا روی پاهای خود پتو بیندازید. همچنین دوش آب گرم برای بعضی از افراد می‌تواند به افزایش جریان خون و کاهش دردهای مفاصل کمک کند.
همچنین ماساژ هم با افزایش گردش خون به کاهش درد کمک می‌کند، به‌ خصوص وقتی که از لوسیون‌های گرم یا روغن‌های ضروری استفاده شود.

بسیاری از کاربران از این مطلب استقبال کرده و معتقدند که با وجود کرونا پاییز پرخطری خواهیم داشت و باید بسیار رعایت کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала