قره باغ اعلام کرد که خواستار آتش بس نیست

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanقره باغ اعلام کرد که خواستار آتش بس نیست
قره باغ اعلام کرد که خواستار آتش بس نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قره باغ اظهار داشت كه استپاناکرت خواهان آتش بس نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، آرتور توماسیان، رئیس پارلمان جمهوری خودخوانده قره باغ روز سه شنبه گفت که استپاناکرت خواهان آتش بس نیست.

توماسیان در جریان جلسه توجیهی پخش شده در فیس بوک گفت: "هموطنان عزیز، پافشاری کنید. ما خواستار آتش بس نخواهیم بود. مقامات ترکیه ادامه جنگ را به رهبری نظامی - سیاسی آذربایجان آغاز کردند."

بیانیه مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا در مورد قره باغ - اسپوتنیک ایران
بیانیه مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا در مورد قره باغ

وی معتقد است که در صورت از سرگیری مذاکرات در مورد قره باغ، مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ باید به عنوان یکی از طرفین در آنها شرکت کنند.

توماسیان در طی جلسه توجیهی در فیس بوک گفت: " اگر تمایل به بازگشت به روند صلح وجود دارد، من معتقدم که لازم است قالب مذاکرات پس از اجلاس بوداپست (سازمان امنیت و همکاری اروپا 1994)، زمانی که مقامات آرتساخ به عنوان یک طرف در مذاکرات شرکت کردند، بازیابی شود."

به نظر وی کشورهای بزرگ همسایه منطقه درک می کنند که اکنون فقط مسئله قره باغ نیست. توماسیان گفت: "اردوغان می خواهد به قفقاز نفوذ کند."

وی افزود که "با از دست دادن جهان ارمنی" ، "ابرقدرتهای دوست" نفوذ خود را در ماورای قفقاز از دست خواهند داد. در همین راستا رئیس مجلس معتقد است که فشارهای بین المللی برای پایان دادن به خصومتها بر ترکیه و آذربایجان وارد خواهد شد.  

رهبران روسیه، ایالات متحده و فرانسه قبلاً از طرف های مخالف خواستار پایان دادن به درگیری ها، تعهد برای شروع مذاکرات بدون پیش شرط شده بودند و همچنین با بستگان کشته و زخمی شدگان ابراز همدردی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала