به حشد الشعبی در عراق حمله موشکی شد

© REUTERS / Stringerبه حشد الشعبی در عراق حمله موشکی شد
به حشد الشعبی در عراق حمله موشکی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حشد الشعبی در استان دیالی عراق با 8 موشک مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری المیادین اعلام کرد که تیپ 110 حشد الشعبی در استان دیالی عراق هدف حمله موشکی قرار گرفته است. این حمله با 8 موشک و به پایگاه حشد الشعبی در منطقه السعدیه، در شمال شرق استان دیالی صورت گرفته است.

این در حالی است که امروز علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی درباره اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه حشد الشعبی در نواری مرزی میان عراق و سوریه هشدار داد و اعلام کرده بود که ممکن است که آمریکاییها بار دیگر به بهانه اینکه اشتباه رخ داده است، نیروهای حشد شعبی را هدف قرار دهند.

وی افزوده بود: دولت باید همه فعالیت های نظامی نیروهای خارجی در عراق به استثنای دستورات صادره از فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را متوقف کند. دولت آمریکا به دنبال هدف قرار دادن حشد الشعبی است و این به خاطر نتایجی است که حشد الشعبی علیه داعش رقم زده است. به علت موفقیت حشد الشعبی علیه داعش و نیز اتهامات متوالی آمریکاییها علیه حشد الشعبی مبنی بر حمله به نظامیان این کشور در پایگاهها و مناطق مختلف، واشنگتن تلاش می کند که حشد الشعبی را مورد هدف قرار دهد و احتمال دارد که نیروهای حشد الشعبی را در نزدیکی مرز با سوریه بمباران کند. از دولت عراق انتظار می رود دستگاهها و رادارهای رصد قوی و پیشرفته در اختیار حشد الشعبی بگذارد تا بتوانند هر گونه تحرک نیروهای آمریکایی را رصد کنند؛ به ویژه اینکه واشنگتن، حشد الشعبی را در مناطق مختلف هدف قرار می دهد و سپس ادعا می کند حمله به آن ناشی از اشتباه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала