ارمنستان از آمریکا به خاطر فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه انتقاد کرد

© Sputnik / Aram Nersesyan  /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان از آمریکا به خاطر فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه انتقاد کرد
ارمنستان از آمریکا به خاطر فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه انتقاد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر ارمنستان مدعی پشتیبانی نیروی هوایی ترکیه از آذربایجان شد و آمریکا را بخاطر فروش جنگنده‌های اف-16 به ترکیه مورد انتقاد قرارداد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت: "لازم است آمریکا درباره این که آیا جنگنده‌های اف-16 را به ترکیه برای "بمباران دهکده‌ها و غیر نظامیان" فروخته، توضیح دهد."

وی پیشتر در جریان گفت‌وگوی پنجشبه قبل خود با  رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا حمایت جنگنده‌های ترکیه از ارتش آذربایجان در نبرد قره باغ را به وی اطلاع داده بود.

پاشینیان در این مصاحبه ترکیه را به شعله ور کردن بیشتر نبرد در قره باغ کوهستانی و تداوم سیاست نسل کشی ارامنه متهم کرد. وزارت دفاع ارمنستان به تازگی با انتشار فیلمی  پرواز یک جنگنده اف-16 ترکیه نزدیک سوخو-25 این کشور که سرنگون شد را نشان داد. ایروان مدعی است که این جنگنده توسط نیروی هوایی ترکیه سرنگون شده است.

درگیری ها بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала