یک زن ترنسجندر معاون نخست‌وزیر بلژیک شد + عکس

© Fotolia / Ludmila Smiteبروکسل
بروکسل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بلژیک یک زن ترنسجندر برای اولین بار در کشورهای اتحادیه اروپا به چنین سمت سیاسی دست یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بروکسل تایمز»، در بلژیک یک زن ترنسجندر برای اولین بار در کشورهای اتحادیه اروپا به چنین سمت سیاسی دست یافت.

پی‌یر د سوتر 57 ساله نماینده سابق پارلمان اروپا و عضو حزب «سبزها» معاون نخست وزیر بلژیک شده است. نخست وزیر بلژیک در توییتر نوشت:«جای بسی افتخار است که در بلژیک و اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، جنسیت مشکلی در انتصاب به سمت ایجاد نمی‌کند. امیدوارم که انتصاب من به سمت نخست وزیری و انتصاب سوتر به سمت معاون نخست وزیر باعث آن شود تا در کشورهایی که اینگونه انتصاب هنوز وجود دارد به این موضوع توجه شود».

نخست وزیر عراق رابطه کشورش با ایران را خوب ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر عراق رابطه کشورش با ایران را خوب ارزیابی کرد

سوفی ویلمز، وزیر بودجه این کشور در ملاقات روز یکشنبه خود با پادشاه فیلیپ، به‌عنوان نخست‌وزیر بلژیک منصوب شده است. در توئیت کاخ سلطنتی، عکسی از شاه فیلیپ و رئیس جدید دولت بلژیک منتشر شده است.

این زن ۴۴ سالۀ لیبرال و فرانسوی زبان، نخستین زنی است که به این مقام در بلژیک می‌رسد. وی جانشین شارل میشل می‌شود که قرار است در تاریخ اول دسامبر ریاست شورای اروپا را در دست بگیرد.

​نخست‌وزیر جدید بلژیک در سال ۲۰۰۰ میلادی با عضویت در شورای شهر اوکل در جنوب بروکسل، وارد دنیای سیاست شد. سوفی ویلمز پیش از آنکه در سال ۲۰۱۵ وارد دولت شود، در سال ۲۰۱۴ عضو پارلمان بلژیک بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала