پسر پاشینیان به دلیل درگیری قره باغ در ارتش نام نویسی کرد

© Photo / official site of the Prime minister of RAنیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به همراه همسرش آنا هاکوپیان و پسرش آشوت پاشینیان
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به همراه همسرش آنا هاکوپیان و پسرش آشوت پاشینیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، که فرزندشان به عنوان داوطلب برای ورود به ارتش نام نویسی کرده است.

آنا هاکوبیان همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، گفت که پسر آنها آشوت، در میان تشدید درگیری های مسلحانه در قره باغ کوهستانی، وارد ارتش شد.

آذربایجان از انهدام چند سیستم موشک انداز گراد ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک ایران
آذربایجان از انهدام چند سیستم موشک انداز گراد ارمنستان خبر داد

هاکوبیان در فیسبوک نوشت: پسرم در ارتش با شکوه ما ثبت نام کرد، من به آشوت و همه سربازانمان افتخار می کنم.

خود آشوت پاشینیان در همان شبکه اجتماعی گزارش داد که به عنوان داوطلب در اداره ثبت نام و نام نویسی ارتش مرکزی ثبت نام کرده است.

وزارت دفاع آذربایجان در تاریخ ۲۷ سپتامبر اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های خط ارتباطی قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، غیرنظامیان و سربازانی کشته شده اند.

به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت."

در ایروان، آنها گفتند که باکو "حمله ای را" در جهت قره باغ آغاز کرد. در جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده، گزارش شد که شهرک های مسالمت آمیز در قره باغ، از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد حملات توپخانه ای قرار گرفته اند، مقامات مردم را به پناه گرفتن دعوت می کنند و بعداً حکومت نظامی و بسیج در قره باغ را اعلام کردند.

ارمنستان نیز حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. روبن ملیکیان معاون وزیر پیشین دادگستری ارمنستان، نماینده دادگستری قره باغ، گفت که بسیج عمومی برای اولین بار در ارمنستان اعلام می شود.

رئیس جمهور آذربایجان برقراری حکومت نظامی در تعدادی از شهرها و مناطق جمهوری و منع رفت و آمد در این کشور را تصویب کرد و همچنین از تشکیل بسیج جزئی خبر داد.

رهبران روسیه، ایالات متحده و فرانسه قبلاً از طرف های مخالف خواستار پایان دادن به درگیری ها، تعهد برای آغاز مذاکرات بدون پیش شرط برای پایان به تشدید درگیری ها شدند و همچنین با بستگان کشته شدگان و زخمی شدگان ابراز همدردی کردند.

تعدادی از کشورها از جمله فدراسیون روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتنداری فرا خواندند. ترکیه اعلام کرده است که هرگونه حمایت از آذربایجان را بخاطر اوضاع قره باغ دریغ نخواهد کرد.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد.

جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.درگیری ها بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد.

باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала