روسیه: پزشکان عوامل شیمیایی جنگی را در آزمایش‌های ناوالنی پیدا نکردند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: پزشکان عوامل شیمیایی جنگی را در آزمایش‌های ناوالنی پیدا نکردند
روسیه: پزشکان عوامل شیمیایی جنگی را در آزمایش‌های ناوالنی پیدا نکردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف، وزیر خارجه روسیه از یافت نشدن سموم جنگی در آزمایش‌های ناولنی توسط پزشکان کلینیک شاریتی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  گفت، پزشکان کلینیک شاریتی در برلین اثری از عوامل شیمیایی جنگی را در خون الکسی ناوالنی پیدا نکردند، این کار قبلاً در یک آزمایشگاه تحت کابینه وزیران جمهوری فدرال آلمان انجام شده بود.

آلمان درخواست روسیه برای دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرد - اسپوتنیک ایران
آلمان درخواست روسیه برای دسترسی کنسولی به ناوالنی را رد کرد

وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد که پزشکان شهر امسک در روسیه نتایج آزمایشات انجام شده و همچنین گزارش مربوطه را در اختیار همکاران آلمانی خود قرار دادند.

- لاوروف در جلسه‌ای با نمایندگان انجمن مشاغل اروپایی در روسیه گفت: " همسر ناوالنی سندی را امضا کرد که در آن تمام عواقب حمل و نقل وی به آلمان را بر عهده خود گرفت، زیرا پزشکان ما از بی خطر بودن آن مطمئن نبودند. من در این مورد صادق بودم، اما توجه شما را به این نکته جلب می کنم که در کلینیک شاریتی هیچ ماده سمی در تجزیه و تحلیل خون او پیدا نکردند، اما آنها این کار را قبلاً در کلینیک بوندسوهر انجام داده اند. و ما هنوز نمی دانیم: فرانسوی ها و سوئدی ها - آنها خودشان این آزمایشات را انجام دادند یا آیا آلمانی ها فقط این تحلیل ها را به آنها داده اند؟ "

وی خاطرنشان کرد، غرب به احتمال زیاد سعی خواهد کرد از حادثه ناوالنی برای آزمایش " مکانیزم جدیدی برای اعمال تحریم در در قالب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی استفاده کند. به گفته لاوروف، "حقایق نیازی به جمع آوری و بحث و گفتگو درمقیاس جهانی ندارند."

وی همچنین به غیرقابل قبول بودن لحنی که برخی از نمایندگان رهبری آلمان در گفتگو با مسکو اشاره کرد. وی افزود: "من بسیار امیدوارم که این ناهنجاری از بین برود، این نمی تواند نشان دهنده نگرش واقعی آلمانی ها نسبت به روسیه باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала