دادگاه تجدید نظر بریتانیا در پرونده مناقشه بین انگلیس و ونزوئلا به نفع ونزوئلا رای داد

© Fotolia / Darknightskyدادگاه تجدید نظر بریتانیا در پرونده مناقشه بین انگلیس و ونزوئلا به نفع ونزوئلا رای داد
دادگاه تجدید نظر بریتانیا در پرونده مناقشه بین انگلیس و ونزوئلا به نفع ونزوئلا رای داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه تجدیدنظر بریتانیا در اختلاف بین انگلیس و ونزوئلا در پرونده طلا به ارزش یک میلیارد دلار به نفع بانک مرکزی ونزوئلا رای داد.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه تجدیدنظر انگلیس روز دوشنبه در مورد پرونده طلای ونزوئلا که در اختیار بانک انگلیس بود به نفع بانک مرکزی ونزوئلا رای داد. 

دادگاه تجدیدنظر انگلیس تصمیم دادگاه عالی لندن را که در ماه ژوئیه که رهبر اپوزیسیون، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور بدون قید و شرط این کشور آمریکای جنوبی به رسمیت شناخت، لغو کرد که در واقع رئیس دولت فعلی، نیکلاس مادورو، را از دسترسی به شمش های طلا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار محروم کرد. طبق حکم دادگاه، مورخ فوریه 2019 ، بیانیه جرمی هانت وزیر امور خارجه وقت انگلیس در مورد به رسمیت شناختن گوایدو و درباره. رئیس جمهور ونزوئلا مبهم بود زیرا صریحاً اظهار نمی داشت كه "دولت انگلیس مادورو را به رسمیت نمی شناسد".

دادگاه تجدیدنظر به تعیین وضعیت روابط انگلیس و ونزوئلا رای داد تا روشن شود آیا دولت انگلیس این واقعیت را به رسمیت می شناسد که مادورو در واقع همچنان به عنوان رئیس جمهور این کشور عمل می کند، علی رغم به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس دولت توسط لندن.

خاطرنشان می‌شود که تنش در ونزوئلا پس از آن اوج گرفت که در ژانویه 2019 گوایدو، كه انتصاب وی به عنوان رئیس پارلمان قبلاً توسط دادگاه عالی این كشور لغو شده بود، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی كرد. ایالات متحده وی را به عنوان رئیس دولت موقت به رسمیت شناخت و کشورهای گروه لیما (به استثنای مکزیک)، سازمان کشوهای آمریکا، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس به آنها پیوستند. مادورو این حادثه را اقدام به کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه حمایت خود را از وی ابراز داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала