خبرنگاران خارجی قره‌باغ را ترک کردند

© AP Photo / Abbas Atilay درگیری قره باغ
 درگیری قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی به دلیل تشدید درگیری، استپاناکرت را ترک کردند.

به گزارش اسپوتنیک، تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی به دلیل تشدید درگیری، استپاناکرت، پایتخت جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ را ترک کردند.

خبرنگاران با اتوبوس از این شهر تخلیه شدند. آنها عمدتا در «گوریس» شهری در جنوب ارمنستان در نزدیکی قره‌باغ مستقر شدند. مقامات ارمنی قول دادند مرکز خبری را برپا کنند. خبرنگارانی که در قره‌باغ باقی ماندن سعی می کنند از شهر خارج نشوند و در پایتخت جمهوری به ثبت اخبار درگیری بپردازند.

تصاویر از عقب نشینی نیروهای آذربایجان از ارمنستان+ ویدئو - اسپوتنیک ایران
تصاویر از عقب نشینی نیروهای آذربایجان از ارمنستان+ ویدئو

تعداد زیادی از خبرنگاران ارمنی در بین خبرنگاران باقی مانده در قره باغ هستند. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که تأسیسات مدنی در شهر مورد حمله نیروهای آذربایجانی قرار گرفت.

شایان ذکر است که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала