از سرگیری پروازهای تهران - استانبول بصورت محدود

© Fotolia / Emmanuel Wuytsاز سرگیری پروازهای تهران - استانبول بصورت محدود
از سرگیری پروازهای تهران - استانبول بصورت محدود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس سازمان هواپیمایی ایران از برقراری دوباره پروازهای تهران - استانبول به صورت محدود خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دو روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ترکیه برای چندمین بار پروازهای مسافری ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول را لغو کرد و شرکت‌های هواپیمایی داخلی تنها می‌توانستند به صورت یکسر خالی و برای بازگرداندن ایرانیان به استانبول پرواز کنند. در همین راستا قیمت بلیت هواپیما برای بازگشت مردم به کشور تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش یافت.

قیمت نجومی پرواز ترکیه - ایران - اسپوتنیک ایران
قیمت نجومی بلیت پرواز ترکیه - ایران

تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی ایران در این زمینه اعلام کرد: پس از لغو مجوز پرواز ایرلاین‌های داخلی از سوی مسئولان ترکیه ما نیز به آن‌ها اعلام کردیم در این صورت مجوز ترکیه را نیز برای پرواز ترکیش‌ایر لغو می‌کنیم و نهایتا آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروازهای تهران استانبول را مجدادا و به صورت محدود برقرار کنند.

وی افزود: در این راستا مقرر شد تا در هر روز یک پرواز از سوی ایرلاین‌های ایرانی و یک پرواز از سوی هواپیمایی ترکیه در این این مسیر پروازی انجام شود که البته با همان پروتکل‌های توافق شده قبلی این اتفاق می‌افتد.

رییس سازمان هواپیمایی ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌های داخلی و برای بازگرداندن مسافران از استانبول به تهران به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: گرچه نرخ پروازهای خارجی دامنه مشخصی ندارد اما این نرخ‌ها با برقراری دوباره پروازها شکسته می‌شود و این مسئله را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала