برگزاری رایزنی پیمان استارت بین روسیه و آمریکا در ۵ اکتبر

© Fotolia / KLimAx Fotoبرگزاری رایزنی پیمان استارت بین روسیه و آمریکا در ۵ اکتبر
برگزاری رایزنی پیمان استارت بین روسیه و آمریکا در ۵ اکتبر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (START-3) تنها معاهده محدودیت تسلیحات موجود بین روسیه و ایالات متحده است. این پیمان پس از ۵ فوریه ۲۰۲۱ متوقف می شود.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اذعان داشت: رایزنی های روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک در تاریخ ۵ اکتبر در شهر هلسینکی برگزار می شود و طیف وسیعی از موضوعات، از جمله پیمان بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدامات برای کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک مورد بحث قرار می گیرد.

ابراز نارضایتی پنتاگون به خاطر از دست رفتن برتری دریایی مطلق آمریکا به تقصیر روسیه  - اسپوتنیک ایران
ابراز نارضایتی پنتاگون به خاطر از دست رفتن برتری دریایی مطلق آمریکا به تقصیر روسیه

ریابکوف افزود: رایزنی های یک روزه در ۵ اکتبر در هلسینکی بحث هایی را که در تابستان انجام شده است ادامه می دهد.

ریابکوف در پاسخ به این پرسش که آیا بحث درباره پیمان کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک با مارشال بیلینگسلی مذاکره کننده آمریکایی در پایتخت فنلاند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. گفت: "بله، البته."

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این پیشنهاد کرد قرارداد بدون پیش شرط به مدت پنج سال تمدید شود.

دولت آمریكا در سطوح مختلف بر لزوم درگیر كردن چین در مذاكرات برای مذاكره درباره توافق هسته ای سه جانبه جدید بین روسیه، چین و ایالات متحده تأكید كرده است. در پکن، این نظر رد شد.

مارشال بیلینگسلی فرستاده ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در کنترل تسلیحات قبلاً گفته بود که واشنگتن پیشنهاد می کند که مسکو، قبل از تاریخ انقضا پیمان استارت در فوریه ۲۰۲۱، در سطح ریاست جمهوری یک سند چارچوب یک تفاهم نامه در زمینه تسلیحات، که به گفته ایالات متحده باید شامل یک بند در مورد مشارکت چین در توسعه پیمان بلند مدت جدید باشد، توافق کند.

طرف آمریکایی اعلام کرد که آماده است "فردا" چنین تفاهم نامه ای را منعقد کند و نیازی به تصویب ندارد.

بیلینگزلی گفت روسیه باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر با این پیشنهاد موافقت کند، در غیر این صورت "وقتی دونالد ترامپ دوباره انتخاب شود هزینه پذیرش افزایش می یابد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала