پژوهشگر ایرانی-فرانسوی از زندان به حبس خانگی منتقل شد

© Photo / IRNAپژوهشگر ایرانی-فرانسوی از زندان به حبس خانگی منتقل شد
پژوهشگر ایرانی-فرانسوی از زندان به حبس خانگی منتقل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فریبا عادل خواه محقق فرانسوی-ایرانی به طور موقت از زندان به حبس خانگی منتقل شد، وی موظف است از یک پابند الکترونیکی استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه کانال تلویزیونی فرانسه BFM، با اشاره به وکیل پژوهشگر بازداشت شده اعلام کرد: دادگاه ایران، فریبا عادل خواه محقق فرانسوی-ایرانی را به طور موقت از زندان به حبس خانگی منتقل کرد.

سلول زندان - اسپوتنیک ایران
آزادی موقت فریبا عادلخواه از زندان + عکس

سعید دهقان وکیل عادل خواه گفت: او در حال حاضر به همراه خانواده اش در تهران است. هنوز تاریخی برای بازگشت وی به زندان تعیین نشده، اما امیدواریم که این آزادی موقت از زندان دائمی شود.

پیش از این، کمیته پشتیبان از عادل خواه گفته بود که وی به دلایل "پزشکی و در ارتباط با وضعیت اپیدمیولوژیک" روز شنبه به حبس خانگی منتقل شد. عادل خواه در خانه خود در تهران است، او موظف است از یک پابند الکترونیکی استفاده کند.

در همین زمان، کمیته افزود که آنها قصد دارند برای شناسایی بی گناهی عادل خواه به مبارزه ادامه دهند.

در تاریخ ۱۶ مه، خبرگزاری فرانسه با استناد به وکیل این محقق گزارش داد که وی به جرم "توطئه علیه امنیت ملی ایران و تبلیغات ضد دولتی" گناهکار شناخته شده است.

فریبا عادل خواه ۶۰ ساله، در ژوئن سال ۲۰۱۹ در ایران بازداشت شد. وی یک انسان شناس، متخصص اسلامی و همکار در مرکز مطالعات بین المللی (CERI) است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала