نگرانی عربستان از فعالیت های هسته ای ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyنگرانی عربستان سعودی از فعالیت های هسته ایران
نگرانی عربستان سعودی از فعالیت های هسته ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه عربستان سعودی با طرح ادعاهایی از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت های خود در قبال آنچه "تخلفات هسته ای ایران" خواند، عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با طرح ادعاهای از جامعه بین المللی خواست که به مسئولیت‌های خود در قبال "تخلفات ایران از قطعنامه‌های بین‌المللی و به ویژه برجام" عمل کند.

گروسی: از طرف قدرتهای جهانی درباره وضعیت اتمی ایران تحت فشار هستم - اسپوتنیک ایران
گروسی: از طرف قدرتهای جهانی درباره وضعیت اتمی ایران تحت فشار هستم

 فیصل بن فرحان در مراسمی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مناسبت روز جهانی نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای برگزار کرد، گفت: عربستان توافق برجام را مانع بازدارنده‌ای در مقابل اهداف هسته‌ای ایران نمی‌داند.

ادعاهای وزیر خارجه سعودی درحالی است که گفته می شود خود فعالیت هایی را به شکل مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم آغاز کرده است.

اخیرا کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می کنند، گفته بود: علیرغم درخواست های مکرر آژانس، تا زمانی که ریاض "پروتکل مقادیر کوچک" فعلی خود را لغو نکند، ابزارهای ضروری راستی آزمایی برای اجرای مأموریت آژانس فراهم نمی شود.

با هشدار در این خصوص که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته ای است، می تواند منجر به پنهان کردن برخی فعالیت های هسته ای، بدون قرار گرفتن ذیل بازرسی های آژانس، شود، افزود: طبق فعالیت های هسته ای افشاء شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала