آزادی موقت فریبا عادلخواه از زندان + عکس

© Depositphotos.com / Cunaplusسلول زندان
سلول زندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پژوهشگرایرانی – فرانسوی که در ایران زندانی بود با پابند الکترونیکی به طور موقت از زندان خارج شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فرانس پرس»، فريبا عادلخواه پژوهشگرایرانی – فرانسوی که در ایران زندانی بود با پابند الکترونیکی به طور موقت از زندان خارج شد.

سعید دهقان، وکیل مدافع فريبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی-فرانسوی زندانی در ایران، روز 3 اکتبر (شنبه) اعلام کرد که موکلش با پا‌بند الکترونیکی بطور موقت از زندان ازاد شد.

دهقان، در صفحه توئیتر خود نوشت: «البته او هم باید مثل رولان مارشال بطور کامل آزاد شود. ضمناً، اگر این درک مشترک با مقامات قضايي ایجاد می‌شد که مرخصي یک «حق» است نه «امتياز»، الان بسیاری از زندانیان سیاسی و فعالان مدنی - در اين وضع بحرانی کرونا- در مرخصی بودند».

پاسخ فرانسه به ادعاهای آمریکا در مورد ایران - اسپوتنیک ایران
پاسخ فرانسه به ادعاهای آمریکا در مورد ایران

مرخصی عادلخواه در حالی است که مقام‌های فرانسوی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تاکنون بارها خواستار آزادی فوری او شده‌اند. در تیرماه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوۀ قضاییه خبر داد که عادلخواه، باید مجموعاً حکم ۵ سال زندان را متحمل شود.

سخنگوی قوۀ قضاییه گفته بود:«فریبا عادل‌خواه به لحاظ ارتکاب جرایمی امنیتی به تحمل پنج سال حبس محکوم شده که البته یک حبس یک و نیم ساله هم دارند که در نهایت همان حبس ۵ ساله با احتساب ایام بازداشت موقت اجرا خواهد شد».

دوست و همکار دانشگاهی عادلخواه، رولان مارشال، پس از تحمل ٩ ماه زندان، سر انجام در اول فروردین ٩٩ آزاد شد. فریبا عادلخواه  که ۶١ سال دارد، به مدت ۴٩ روز اعتصاب غذا کرد و دچار عوارض سنگین جسمی شد. یکی دیگر از زندانیان دوتابعیتی، انوشه آشوری، گفته بود که فریبا عادلخواه در زندان شکنجه شده است.

​فریبا عادلخواه همراه خانواده‌اش در تهران بسر می برد. وکیل او گفت که هنوز تاریخ بازگشت عادلخواه به زندان اعلام نشده است ولی ما امیدوار هستیم که این مرخصی موقت به آزادی  نهایی  مبدل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала