روسیه می خواهد رقیب فضاپیمای آمریکایی قابل استفاده مکرر را بسازد

© Sputnik / RSC "Energia"/Roscosmos /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه می خواهد رقیب فضاپیمای آمریکایی قابل استفاده مکرر را بسازد
روسیه می خواهد رقیب فضاپیمای آمریکایی قابل استفاده مکرر را بسازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت دولتی "روس کاسموس" و شرکت خصوصی"سیستم های حمل و نقل فضایی قابل استفاده مکرر" روسیه تصمیم به ساخت یک فضاپیمای باری قابل استفاده مجدد گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، توافق نامه همکاری بین این دو شرکت حاکی از این امر است.

طراحان این پروژه روسی  معتقدند فضاپیمای ساخت آنها باید بتئاند با فضا پیمای Crew Dragon متعلق به ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی رقابت کند. خاطرنشان می شود که تحویل بار به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) و بازگشت به زمین با فضاپیمای  Crew Dragon حدود 150 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت ، در حالی که قرار است هزینه رفت و آمد با فضاپیمای ساخت روسیه حدود 69 میلیون دلار باشد.

 ناسا: سفینه فضایی کرو دراگون در خلیج مکزیک فرود آمد  - اسپوتنیک ایران
ناسا: سفینه فضایی کرو دراگون در خلیج مکزیک فرود آمد

قرار است سفینه باری "Argo" که به طور مشترک توسط شرکت دولتی "روس کاسموس"  و شرکت خصوصی"سیستم های حمل و نقل فضایی قابل استفاده مکرر"ساخته می شود،  تا سال 2024 تکمیل شود. از سال 2025 که سالانه حداکثر سه پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی برنامه ریزی شده است.

پیش از این ، دیمیتری روگوزین مدیر کل "روس کاسموس"  پس از پرتاب سفینه Crew Dragon به به ایستگاه فضایی بین المللی ، از رفتار تمسخرآمیز  ایالات متحده شکایت کرد. به گفته وی ، پس از آزمایش موفقیت آمیز این فضا پیما در واشنگتن ، آمریکایی ها شروع به مسخره کردن و شوخی با وی کردند ، اگرچه "بهتر بود  که از سایوز ما و سازندگان شوروی آن و مهندسان روسی که در سالهای اخیر به مدرن سازی این قابل اعتمادترین فضا پیمای سرنشین دار در جهان ادامه داده اند ، تشکر می کردند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала