28 هزار کارگر شرکت والت دیزنی بیکار می شوند

© AP Photo / Ng Han Guan28 هزار کارگر شرکت والت دیزنی بیکار می شوند
28 هزار کارگر شرکت والت دیزنی بیکار می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه رسانه ای والت دیزنی 28000 کارمند خود را در ایالات متحده اخراج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC ، مدیریت این شرکت به دلیل مشکلات اقتصادی که در ارتباط با تعطیلی طولانی مدت پارک های تفریحی خود در رابطه با شیوع ویروس کرونا ، مجبور شده چنین اقداماتی را انجام دهد.

در نامه گروه رسانه ای والت دیزنی به کارگران خود درباره اخراج آنها گفته می شود این کار "دلخراش" اما یگانه گزینه ممکن در دوره طولانی شیوع نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در جهان است.

دیزنی لند هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
دیزنی لند هنگ‌کنگ و تأثیر کرونا
 

شرکت والت دیزنی  به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی شرکت والت دیزنی و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک، کالیفرنیا قرار دارند.

این شرکت در 16 اکتبر 1923 توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تأسیس شد. شرکت والت دیزنی به سرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.

این شرکت امروزه مالک ۱۴ شهر بازی، صاحب 73 درصد سهام نشنال جئوگرافیک ، شمار زیادی شبکه تلویزیونی از جمله ای‌بی‌سی، شبکه دیزنی، ای‌اس‌پی‌ان و ای‌بی‌سی خانوادگی،شبکه تلویزیونی فاکس دیزنی پلاس و همچنین شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه والت دیزنی پیکچرز،استودیو انیمیشن والت دیزنی پیکسار، مارول اینترتینمنت،مارول استودیو لوکاس فیلم، هیولو ،میرامکس و فاکس قرن بیستم فاکس 2000 پیکچرز فاکس سرچ لایت پیکچرز بلو اسکای استودیو می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала