خبرنگاران رسانه های روسی و فرانسوی در قره باغ زیر رگبار گلوله قرار گرفتند

© Sputnik / PAN Photoخبرنگاران رسانه های روسی و فرانسوی در قره باغ زیر رگبار گلوله قرار گرفتند
خبرنگاران رسانه های روسی و فرانسوی در قره باغ زیر رگبار گلوله قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سردبیر شبکه تلویزیونی "دوژد" روسیه و خبرنگاران روزنامه فرانسوی لوموند در قره باغ زیر رگبار گلوله قرار گرفته و در نتیجه دو نفر از خبرنگاران فرانسوی آسیب دیدند.

به گزارش اسپوتنیک، تیخون دزیادکو، سردبیر شبکه تلویزیونی "دوژد" روسیه اعلام کرد که دمیتری یلوفسکی، معاون وی در قره باغ  زیر رگبار گلوله قرار گرفته و مرکز متحده اطلاع رسانی  ارمنستان ، وابسته به دولت ارمنستان از زخمی شدن دو خبرنگار روزنامه  لوموند فرانسه هنگام بمباران قره باغ  از سوی نیروی هوایی آذربایجان خبر داده است.

درگیری ها در قره باغ مدتها پیش و از از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

پسر نخست وزیر ارمنستان برای جنگ به قره باغ رفت - اسپوتنیک ایران
پسر نخست وزیر ارمنستان برای جنگ به قره باغ رفت

از 27 سپتامبر  تشنج بین طرفین اوج گرفت: باکو و ایروان یکدیگر را به آغاز درگیری های مسلحانه  متهم کردند. حکومت نظامی و بسیج عمومی در ارمنستان اعلام شد. در آذربایجان نیز مقررات منع رفت و آمد و بسیج تعدادی از نیروها اعلام شده است.

اینکه ترکیه (عضو ناتو) به طور فعال از آذربایجان حمایت می کند ، اوضاع را وخیم تر می سازد. بتازگی در ایروان اعلام شد که جنگنده  F-16 ترکیه هواپیمای  سوخو 25 نیروی هوایی ارمنستان را در حریم هوایی ارمنستان سرنگون کرد. آنکارا و باکو این موضوع را انکار کردند. همچنین  به گفته طرف ارمنی ، ترکیه حدود 4 هزار شبه نظامی را از مناطق شمالی سوریه به آذربایجان منتقل کرد. به نوبه خود ، وزارت خارجه روسیه از اظهار نظر در مورد اطلاعات مربوط به مشارکت مزدوران از سوریه در درگیری در قره باغ  خودداری کرد. آندره رودنکو ، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: "ما نمی توانیم در این مورد اظهار نظر کنیم."

تعدادی از کشورها از جمله فدراسیون روسیه و فرانسه طرفین را به خویشتنداری فرا خواندند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала