واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی علیه پوتین

© Photo host agency /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی علیه رئیس جمهور روسیه
واکنش کرملین به اتهامات ناوالنی علیه رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، اتهامات ناوالنی علیه رئیس جمهور روسیه بی اساس، توهین آمیز و غیر قابل قبول است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: اظهارات الکسی ناوالنی در مورد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توهین آمیز، بی اساس و غیر قابل قبول است.

اولین مصاحبه ناوالنی پس از خارج شدن از حالت کما  - اسپوتنیک ایران
اولین مصاحبه ناوالنی پس از خارج شدن از حالت کما

سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اظهارات ناوالنی مبنی بر دخالت رئیس جمهور روسیه بر آنچه برای او اتفاق افتاده است، به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که چنین اتهاماتی علیه رئیس جمهور روسیه کاملاً بی اساس و غیر قابل قبول است.

پسکوف تأکید کرد: علاوه بر این، ما برخی از این اظهارات را کاملا توهین آمیز و همچنین غیر قابل قبول می دانیم.

پیش از این «الکسی ناوالنی»، اپوزیسیون دولت روسیه مدعی شد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه مسئول مسموم شدن او با عامل اعصاب است.

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала