طرح لندن برای "جنگ سیاسی" علیه "دشمنان اقتدارگرا"

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر طرح لندن برای "جنگ سیاسی" علیه "دشمنان اقتدارگرا"
طرح لندن برای جنگ سیاسی علیه دشمنان اقتدارگرا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیک کارتر ، رئیس ستاد دفاع انگلیس ، طرحی را برای راه اندازی "جنگ سیاسی" علیه "مخالفان اقتدارگرای" لندن ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کارتر که در وب سایت دولت انگلیس منتشر شده ، گفته می شود :"دشمنان اقتدارگرای ما زمینه استراتژیک را یک مبارزه مداوم می دانند که طی از ابزارهای غیر نظامی و نظامی استفاده می شود و هیچ تمایزی و مرزی بین صلح و جنگ وجود ندارد. این رژیم ها معتقدند که به درگیری شدیدی کشانده شده اند که عمدتا سیاسی است تا جنبشی. "استراتژی"جنگ سیاسی" آنها در راستای تضعیف انسجام و همبستگی  و ثبات و پایداری اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی و مبارزه برای کسب برتری استراتژیک در مناطق مهم جهان است.

کارتر در میان کشورهایی که گفته می شود از چنین روش هایی استفاده می کنند از  روسیه ، چین ، کره شمالی و ایران نام می برد.

 عضو القاعده که در حقیقت جاسوس انگلیس بود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عضو القاعده که در حقیقت جاسوس انگلیس بود

رئیس ستاد دفاع بریتانیا ادعا می کند: "طی چند سال گذشته ، روسیه بطور مرتب از حملات سایبری و اطلاعاتی علیه مخالفان خود استفاده کرده است. نمونه های قابل توجه شامل بخش مالی و انرژی اوکراین در سال 2017 و سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی در سال 2018 است. ایران و کره شمالی نیز از این نمونه و الگو  پیروی می کنند."

در بیانیه كارتر خاطرنشان می شود كه انگلیس برای مهار "مخالفان اقتدارگرا" باید اساساً تفكر خود را تغییر دهد. وی نظریه ای را ارائه كرد كه در آن از جمله بر ضرورت مبارزه " تا  آستانه جنگ" به منظور جلوگیری از رسیدن دشمنان به هدف خود در استراتژی "واقعیت تحقق یافته" تأكید می شود".

علاوه بر این ، پیشنهاد می شود بر ایجاد اتحادها و تقویت تعامل تمرکز شود. همچنین تأکید شده است که انجام مدرنیزاسیون ضروری است.

کارتر گفت: "ما باید جهت گیری را از عصر صنعتی پلتفرم ها به عصر سیستم های اطلاع رسانی تغییر دهیم  ."

روسیه بارها اتهامات وارده تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه آنها را "کاملاً بی اساس" خوانده است . سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است  که هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала