سقوط بالگرد نظامی آذربایجان در خاک ایران

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر سقوط بالگرد نظامی جمهوری آذربایجان در خاک ایران
سقوط بالگرد نظامی جمهوری آذربایجان در خاک ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایروان از سقوط یک فروند بالگرد نظامی جمهوری آذربایجان در خاک ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان به نقل از وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ اعلام کرد که ارتش جمهوری خودخوانده قره باغ، یک بالگرد نیروی هوایی جمهوری آذربایجان را که در خاک ایران سقوط کرد ، سرنگون کرد.

وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ طی بیانیه ای اعلام کرد: روز یکم اکتبر یگان های ارتش (قره باغ) در منطقه جنوبی خط تماس در نزدیکی بلندی های "له له تپه" یک فروند بالگرد جنگی دشمن را منهدم کرده، که این بالگرد در خاک ایران سقوط کرده است.

در ادامه اشاره شده، متاسفانه، چنین مواردی اجتناب ناپذیر است، زیرا عملیات نظامی بسیار نزدیک به مرز ایران در حال انجام است.

شایان ذکر است که در تاریخ 27 سپتامبر، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند، بر اساس این داده ها، تلفات غیرنظامی و نظامی وجود دارد. به گفته وزارت دفاع ارمنستان، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." در ایروان گفتند که باکو "حمله ای را " به سمت قره باغ آغاز کرد. در جمهوری قره باغ کوهستانی که به رسمیت شناخته نشده است، گزارش شد که شهرکها در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت، مورد گلوله باران قرار گرفتند، مقامات مردم را به پناهگرفتن فراخواندند و پس از آن وضعیت جنگی و بسیج عمومی در قره باغ اعلام کردند. ارمنستان نیز وضعیت جنگی و بسیج عمومی اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала