گزارش و تحلیل

پاسخ ایران به ادعای امارات بر جزایر سه گانه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پاسخ ایران به ادعای امارات بر جزایر سه گانه
پاسخ ایران به ادعای امارات بر جزایر سه گانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه امارات متحده ی عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت:

حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردید ناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است به هیچ دولت خارجی مربوط نمی‌ باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر حق حاکمیت ایران براین جزایر افزود:

اینگونه اظهار نظر ها و تکرار ادعا های بی اساس، تاثیری بر حق حاکمیت کشور جمهوری اسلامی ایران نداشته و نخواهد داشت و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و قانونی است.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران
هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به امارات و بحرین

آقای دکتر سعید خطیب زاده ضمن تقبیح مداخلات مخرب امارات متحده ی عربی در برخی کشور ها و مشارکت فعال این کشور در جنگ افروزی، تاکید کرد:

 توافق عادی سازی ابوظبی با رژیم غاصب، جنگ طلب و بحران آفرین صهیونیستی در واقع امارات را به بخشی از بحران در منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در واکنش به ادعای سراسر ساختگی عربستان سعودی در کشف گروه تروریستی منتسب به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

اتهامات اخیر مسئولان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در امتداد مواضع بی اعتبار و تکراری این کشور طی سال‌ های گذشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود:

حاکمان سعودی با کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی، و اینبار در قالب نمایشی دست چندم، پرونده ‌سازی دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حربه‌ ای برای انحراف افکار عمومی و روشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست خورده خود برگزیده ‌اند.

 

خطیب زاده در پایان تصریح کرد:

اتهام زنی های تکراری، کلیشه ای و بی ارزش حاکمان سعودی، راهی نیست که عربستان را به مقصد برساند و توصیه ما این است که عربستان سعودی به جای سناریونویسی‌ های بی ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حکمت را انتخاب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала