روحانی: منطقه ما تاب جنگ جدید را ندارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: منطقه ما تاب جنگ جدید را ندارد
روحانی: منطقه ما تاب جنگ جدید را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در گفت‌و‌گوی تلفنی با نیکول پاشینیان از تحولات اخیر منطقه ناشی از مناقشه و درگیری بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان ابراز نگرانی نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران امروز چهارشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در خصوص تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: ثبات و امنیت می تواند بستر توسعه باشد و منطقه ما تاب بی ثباتی و جنگ جدید را ندارد.

ارمنستان از سرنگونی سه فروند بالگرد آذربایجانی خبر داد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
خطرات جنگ قره باغ برای ایران

رئیس‌جمهور ایران با تاکید بر اینکه باید برای حل و فصل اختلافات بر سر مسئله قره باغ در چارچوب مقررات بین المللی و تمامیت ارضی راه حلی یافت شود، بیان داشت: توقف این درگیری ها برای ما مهم است و انتظار داریم دو کشور ارمنستان و آذربایجان با درایت و خویشتنداری در این مسیر گام بردارند. هرگونه دخالت خارجی در این ماجرا نه تنها به حل و فصل مشکل کمک نخواهد کرد بلکه درگیری ها و تنش‌ها را طولانی تر و اوضاع را پیچیده‌تر‌ می‌کند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به تحولات اخیر ناشی از درگیری‌های نظامی با آذربایجان، هرگونه تنش و درگیری را به زیان همه کشورهای منطقه دانست و از هرگونه ابتکار عملی برای توقف خشونت‌ها استقبال کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала