گزارش و تحلیل

ببر زرهی روسیه را بهتر بشناسید

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر ببر زرهی روسیه را بهتر بشناسید
ببر زرهی روسیه را بهتر بشناسید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با ساخت این خودروی زرهی شاسی بلند SUV که روسیه آنرا در 1997 شروع کرد برنامه دیرینه روسیه به واقعیت پیوست.

اسپوتنیک با استناد به وبگاه سینا چین می نویسد: چندی پیش نفربر زرهی جدید روسی گاز تایگر (ببر)  رونمایی شده است. ظاهر مدل های مختلف خودروی زرهی Tiger به دلیل نیازها و تنظیمات مختلف متفاوت است، اما به طور کلی، انواع آن نسبتاً جمع و جور است. شکل ظاهری ببر شبیه همر آمریکایی است اما نحوه باز شدن کاپوت کاملاً متفاوت است: از جلو، مستقیم به عقب باز می شود. قفل های کاپوت به انتهای چپ و راست مشبک رادیاتور متصل شده و به مکانیزم قفل و باز کردن قفل دستی مجهز شده اند.

ساخت نفربر زرهی جدید در روسیه  - اسپوتنیک ایران
ساخت نفربر زرهی جدید در روسیه

به آن نسخه روسی همر آمریکا می گویند. این یک SUV زرهی است که روسیه پس از تجربه تلخی که در جریان جنگ اول چچن بدست آورد، در سال 1997 شروع به ساخت آن کرد. در جریان آن جنگ مشخص شد که سایر وسایل نقلیه سبک در شرایط اضطراری و عملیات نظامی   در کوهستان نامناسب هستند. طول این خودرو 5.7 متر ، عرض 2.4 متر ، ارتفاع 2.5 متر ، وزن 7.2 تن و وزن آن 1.5 تن است.  ببر یک وسیله نقلیه دارای موتور جلو و چهار چرخ محرک است. قسمت جلوی موتور دارای محافظت زرهی است که با ساختار بدنه یکپارچه شده است که ایمنی و تحرک بالای ببر را تضمین می کند.

علاوه بر این، ببر نه تنها می تواند با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت با بار کامل حرکت کند، بلکه توانایی بالای کراس کانتری را نیز  دارا می باشد. این ماشین می تواند از کوهستان عبور کند و در بیابان حرکت کند و حتی وارد آب شود و تقریباً تا سطح کاپوت در آب غوطه ور گردد. ببر  می تواند تا ده نفر را حمل کند. ارتش روسیه بیش از 40 هزار دستگاه خودرو از نوع  ببر در تسلیح دارد.

جدیدترین نفربر زرهی روسیه به اعماق آب فرو رفته و بیرون می آید + فیلم - اسپوتنیک ایران
جدیدترین نفربر زرهی روسیه به اعماق آب فرو رفته وبالا می آید + فیلم

مدل جدید خودروی زرهی ببر تجهیزات جدیدی دریافت کرده است. مقدم بر همه، تعداد زیادی تجهیزات و وسایل پیشرفته اطلاعات الکترونیکی در آن نصب شده است. سالن داخلی مدل قدیمی تایگر درشت بود و اصلاً پاسخگوی مقتضیات ماشین قرن 21 نبود.  Tiger  جدید مجهز به دید تله / مادون قرمز، دوربین های ویدئویی با تصویر واضح ، تصویربردارهای حرارتی نسل سوم، دور یاب های لیزری داخلی و سیستم های هدایت موشک های لیزری است. از نظر سلاح و تجهیزات، ببر قدیمی فقط به یک مسلسل سبک 7.6 میلی متری مجهز بود که از تحرک بالایی برخوردار است اما دارای توانایی جنگی محدودی است. ببر جدید به انواع سلاح های پیشرفته از جمله مسلسل سنگین 12.7 میلیمتری KORD ، نارنجک انداز 30 میلیمتری AGS-17 ، دستگاه پرتاب موشک ضد تانک Kornet و سلاح های دیگر مجهز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала