با معانی مختلف آژیرهای آمبولانس آشنا شوید +ویدئو

اشتراک
آیا می‌دانستید که آمبولانس‌ها ۳ نوع آژیر مختلف دارند که هر کدام معنی خاص خودشان را دارند؟

به گزارش اسپوتنیک، همه ما در خیابان ها بارها صدای آزیر آمبولانس را شنیده ایم و نسبت به آن واکنش نشان دادیم. به عنوان مثال اگر در خودرو در حال رانندگی هستیم، سریعا به کناری رفته تا آمبولانس بتواند در مسیر حرکت کند. دانستن و شناختن آژیر آمبولانس می تواند در سرعت واکنش ما تاثیرگزار باشد. نخستین آژیر آمبولانس که خیلی صدای آرامی نیز دارد، به این معنی است که آمبولانس حاوی بیمار است و بیمار حال عمومی خوب و ثابتی دارد ولی باز هم هر لحظه ممکن است که بیمار بدحال شود.

View this post on Instagram

A post shared by سایت خودرو | Car.ir (@car.ir_mag) on

آژیر دوم مهم‌ترین آژیر هر آمبولانسی است چراکه حاوی این پیام است که بیمار بسیار بدحال و رو به موت بوده و سریعا نیاز به رسیدن به مرکز اورژانس بیمارستانی برای احیا دارد.

آژیر سوم آمبولانس به معنی اعزام آمبولانس به حوادث و سوانح هست، مثل تصادفات ترافیکی، محل آتشوزی، بحران و بلایای طبیعی.

View this post on Instagram

A post shared by vira university • ويرا دانشگاه (@virauniversity) on

بسیاری از کاربران معتقدند که دانستن علت صدای آژیر آمبولانس بسیار جالب بوده و قبلا نسبت به آن اطلاعی نداشته اند. عده ای از کاربران عنوان کردند که گاهی مسئولین نیز با آژیر نوع دوم به این طرف و آن طرف نیز می روند. گروهی از کاربران نیز عنوان می کنند که در اصل این 3 آزیرمتعلق به پلیس، آمبولانس و ماشین آتش نشانی است.
کاربران بسیاری معتقدند که این معانی باید در مدارس به همه ما درس داده می شد و یاد داده می شد که آقا یا خانوم محترم ایرانی، لطفا با شنیدن صدای آمبولانس (یا سایر وسایل نقلیه امدادی) سریعا راه را برایشان باز کنید چراکه یک ثانیه هم برای آنان حیاتی است، نه اینکه با خواهش و التماس کمی به کنار رویم و بعد هم از راننده آمبولانس شاکی باشیم که چرا شلوغش کرده است. به گفته این دسته از کاربران، باید در مدارس یاد می دادند که اگر آمبولانس دیدید بجای احساس ورود به مسابقات نسکار یا فرمول یک و کورس گذاشتن با آنها یا پریدن پشت سر آنها برای سریعتر خارج شدن از ترافیک، کمی احساس مسئولیت در قبال موقعیت اورژانس کنیم. این مطلب باید یادمان باشد که حادثه فقط برای دیگران نیست، ممکن است پس فردا خود ما هم در آمبولانس باشیم، پس بیاید همه به حقوق هم احترام بذاریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала