چرا اروپا نقض حقوق بشر در ایران را مطرح می‌کند؟

© Photo / IRNA مجلس شورای اسلامی در ایران
 مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس: ادعای اروپایی‌ها درباره نقض حقوق بشر در ایران وجاهت حقوقی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز 29 سپتامبر (سه‌شنبه) اعلام کرد که ادعای اروپایی‌ها درباره نقض حقوق بشر در ایران وجاهت حقوقی ندارد.

در بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمده است:« بر اساس موازین بین‌المللی و اصول بنیادین منشور ملل متحد و به طور مشخص «اعلامیه اصول حقوق بین‌الملل» که صراحتا اشعار می‌دارد؛ هیچ دولت یا گروهی از دولت‌ها حق مداخله مستقیم یا غیرمستقیم، به هر دلیلی، در امور داخلی یا خارجی دولت ِدیگر را ندارند، یادآوری می‌کند اقدام اخیر کشورهای اروپایی درباره ادعای بی‌اساس نقض حقوق بشر در ایران، مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض آشکار حقوق بین‌الملل تلقی می‌شود و فاقد هرگونه وجاهت حقوقی است.

واکنش ایران به بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر - اسپوتنیک ایران
واکنش ایران به بیانیه اتحادیه اروپایی در شورای حقوق بشر

جای تعجب است که برخی کشورهای اروپایی که خود را در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار داده‌اند چرا در مقابل تحریم‌های ظالمانه علیه بیش از ۸۰ میلیون ایرانی هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده و موضعی اتخاذ نمی‌کنند یا به بهانه تحریم از ارسال دارو برای کودکان بیماری‌های خاص ممانعت به عمل می‌آورند و یا اینکه از طریق ارسال سلاح برای برخی کشورهای منطقه در قتل عام و کشتار هزاران کودک یمنی مشارکت دارند، حاضر به پذیرش مسئولیت بین‌المللی نقض حقوق بشر در سیاست‌های خود در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی نیستند.

این کشورها اساسا صلاحیت میزبانی مفهوم حقوق بشر را ندارند و بهتر است صدای قربانیان نقض‌های فاحش و سیستماتیک حقوق بشر اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان آفریقایی و آمریکایی و مسلمانان را در قلمرو داخلی خود شنیده و برای آن هرچه زودتر چاره‌اندیشی کنند.

 درخواست کمک ارمنستان از کمیسیون حقوق بشر اروپا درباره بحران قره باغ  - اسپوتنیک ایران
درخواست کمک ارمنستان از کمیسیون حقوق بشر اروپا درباره بحران قره باغ

دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی، ضمن محکومیت شدید چنین اقداماتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، اقدامات متقابل و بازدارنده برای جلوگیری از ادعاهای نقض حقوق بشر برخی کشورهای اروپایی در جمهوری اسلامی ایران را انجام دهـد.

مجلس شورای اسلامی از اقدامات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران که با رعایت اصل قانونی بودن جرائم و مجازات‌ها و اصل برائت و در فرآیندی منطبق بر اصول دادرسی منصفانه و رعایت حقوق متهمین، به محاکمه متهمین اقدام کرده و از منافع و مصالح ملت شریف ایران حمایت کرده و اجازه تعدی به حقوق ملت شریف ایران را نمی‌دهد،  قاطعانه حمایت می‌کند و بر ادامه آن تاکید دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала