پیش بینی پایان عصر نفت

© AFP 2023 / Karim Sahibپیش بینی پایان عصر نفت
پیش بینی پایان عصر نفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نفت و گاز توتال پایان دوره نفت را تا سال 2030 پیش بینی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران شرکت توتال در مقاله ای اعلام نمودند که تقاضا برای نفت پس از سال 2030 کاهش می یابد.

شرکت ملی نفت چین رسما جایگزین توتال در پروژه پارس جنوبی ایران شد - اسپوتنیک ایران
شرکت ملی نفت چین رسما جایگزین توتال در پروژه پارس جنوبی ایران شد

به گفته تحلیلگران توتال، جهان به تدریج به سمت منابع انرژی سازگارتر با محیط زیست پیش خواهد رفت. این شرکت اعلام نمود که امیدوار کننده ترین منبع سوخت، گاز طبیعی است که انتظار می رود در دهه های آینده نقشی اساسی در بازار جهانی داشته باشد. علاوه بر این، تا سال 2050 ، تحلیلگران انتظار دارند تقاضا برای برق افزایش یابد و 30-40 درصد انرژی مورد نیاز انسان را پوشش می دهد. در حال حاضر، این رقم در 20 درصد است.

توتال و شرکای اروپایی آن در انتظار تغییر انرژی به منابع سبزتر هستند و در انرژی خورشیدی و بادی، توسعه باتری و توسعه شبکه های شارژ برای وسایل نقلیه الکتریکی در سرمایه گذاری خبر می دهند.

پیش از این در خبرها آمده بود که مارتین فرنکل، رئیس S&P Global Platts خاطرنشان کرد که تا پایان سال جاری، تقاضای جهانی برای مواد اولیه، هشت میلیون بشکه در روز کاهش می یابد. وی اشاره کرده که در مقایسه با سال های گذشته، کاهش قابل توجهی محسوب می شود. فرنكل افزود: علاوه بر این، شاخص ها در سال آینده به سطح قبل از بحران نمی رسند. تقاضا برای نفت در برابر محدودیت های قرنطینه در حال کاهش و ذخایر در حال رشد هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала