مقام آمریکایی: سفارت ما در بغداد بسته نمی ‌شود

© AP Photo / Khalid Mohammedسفارت آمریکا در بغداد
سفارت آمریکا در بغداد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی منطقه ‌ای وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، که علی ‌رغم چالش ‌ها آمریکا به روابط خوب خود با عراق ادامه می ‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ساموئل وربرگ سخنگوی منطقه ‌ای وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه تلویزیونی با شبکه کردی زاگرس گفت که دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای حمایت از سفارت و هیئت‌ های دیپلماتیکش را به ‌کار خواهد بست.

تهدید آمریکا به تعطیلی سفارت این کشور در عراق - اسپوتنیک ایران
تهدید آمریکا به تعطیلی سفارت این کشور در عراق

آمریکا چند روز اخیر بازی سیاسی و فشار رسانه‌ ای گسترده ‌ای را به ‌راه انداخته طی آن مقامات عراقی را تهدید کردند که در صورت عدم اقدام برای جلوگیری از حملات راکتی به مقر سفارت این کشور در عراق سفارت خود را در بغداد تعطیل می‌کنند.

شبکه خبری المیادین پیش از این به نقل از منابع دیپلماتیک در عراق گزارش داد طرف آمریکایی به هم ‌پیمانانش اطلاع داده که تصمیم برای بستن سفارت این کشور در بغداد نهایی است. این منابع افزودند آمریکا اعلام کرده ممکن است پس از بازنگری از تصمیم خود عقب‌نشینی کند.

خشم مردم عراق از ادامه حضور نظامیان آمریکایی و بی‌اعتنایی واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

اقدامات غیرقانونی سفارت آمریکا همچون آزمایش سامانه موشکی و به صدا در آوردن آژیر خطر در منطقه الخضراء، داد مردم پایتخت عراق را درآورده است.

سفارت آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ ای به ساکنان مناطق اطراف در بغداد هشدار داده است که طی دو روز آینده چندین آزمایش و اقدامات اضطراری انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده است صدای آژیر خطر و هشداردهنده ‌ها هنگام برگزاری این رزمایش به ساکنان اطراف سفارت خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала