توالت فرنگی جدید به ارزش 23 میلیون دلار به ایستگاه فضایی فرستاده شد

© Photo / Roscosmos/ Oleg Artemyevتوالت فرنگی جدید به ارزش 23 میلیون دلار به ایستگاه فضایی فرستاده شد.
توالت فرنگی جدید به ارزش 23 میلیون دلار به ایستگاه فضایی فرستاده شد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناسا توالت فرنگی‌های جدید برای فضانوردان به ارزش 23 میلیون دلار را به ایستگاه فضایی می‌فرستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Space.com ، آژانس فضایی ملی آمریکا (ناسا) مدل توالت فرنگی جدیدی ایجاد کرده است که می تواند برای مأموریت های آینده به ماه و مریخ مورد استفاده قرار گیرد.این اختراع ابتدا در ایستگاه فضایی بین المللی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت که در تاریخ 29 سپتامبر ارسال می شود. توالت فضانورد جدید برای خدمه زن کوچکتر، سبک تر و راحت تر خواهد بود. 

ناسا:  تسخیرماه  به یافتن تمدن های فرا زمینی کمک می کند - اسپوتنیک ایران
ناسا: تسخیرماه به یافتن تمدن های فرا زمینی کمک می کند

آژانس فضایی ملی ایالات متحده (ناسا) فضاپیمای باری خصوصی Northrop Grumman Cygnus را راه اندازی خواهد کرد که ابزار آزمایش علمی، مواد آرایشی، غذای خدمه و توالت فضایی جدید را به ISS حمل می کند. به گزارش Space.com، این خبر روز دوشنبه 28 سپتامبر اعلام شد.

این دستگاه به طور رسمی "سیستم مدیریت پسماند" نامیده می شود. گفته شده است که 65٪ کوچکتر و 40٪ سبک تر از توالت فرنگی است که امروزه در ISS استفاده می شود. این برای چندین خدمه طراحی شده است و برای محیط های با جاذبه پایین مناسب است.

طبق گفته ناسا، این دستگاه از تیتانیوم ساخته شده است ، شبیه به مدل قبلی توالت فضایی، اما با چندین پیشرفت. به عنوان مثال، اکنون استفاده از توالت برای زنان فضانورد راحت تر خواهد بود.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала