تماس تلفنی ظریف با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی درباره بحران قره باغ

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر تماس تلفنی ظریف با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی درباره بحران قره باغ
تماس تلفنی ظریف با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی درباره بحران قره باغ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امورخارجه ایران در پی وقوع درگیری‌های نظامی تازه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان دقایقی پیش با همتایان خود در این کشورها تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند  - اسپوتنیک ایران
روسیه و جامعه جهانی طرفین درگیر در قره باغ را به آتش بس فراخواندند
به گزارش اسپوتنیک، وزير امور خارجه ايران در بيانيه اي اعلام نمود که در پی بروز درگیری نظامی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، محمد جواد ظریف در گفتگوی تلفنی جداگانه با جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و زهراب مناتسکانیان وزیر امور خارجه ارمنستان از شرایط بوجود آمده ابراز نگرانی نمود، دوطرف را به خویشتنداری، آتش بس و پایان فوری خصومت ها و همچنین آغاز مذاکره در چارچوب حقوق و قوانین بین المللی دعوت کرد.

ظریف همچنین آمادگی ایران برای استفاده از تمام ظرفیت‌های خود به منظور برقراری آتش بس، آغاز گفتگو و استقرار صلح و آرامش را به دو طرف اعلام کرد.

ظریف در پیام توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: "ایران به دقت خشونت هشدارآمیز در منطقه قره باغ را زیر نظر دارد. ما از همه طرفها خواستار پایان سریع خصومتها و گفتگو برای حل اختلافات هستیم. همسایگان ما اولویت ما هستند و ما آماده فراهم کردن شرایطی خوب برای گفتگوها هستیم. منطقه ما اکنون به صلح و آرامش نیاز دارد".

روز یکشنبه، وزارت دفاع آذربایجان از بمباران مواضع ارتش آذربایجان از ارمنستان و شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ خبر داد. تلفات غیرنظامیان در باکو گزارش شده است. به نوبه خود، ایروان از حمله نیروهای مسلح آذربایجان به سمت قره باغ کوهستانی خبر داد. همانطور که در وزارت دفاع ارمنستان گزارش داده است در حال حاضر 16 سرباز ارمنی کشته و 100 زخمی در طول نبردها در خط تماس با آذربایجان یه ثبت رسیده اند. به گفته دادستانی کل آذربایجان، تعداد قربانیان در میان غیرنظامیان در نتیجه تشدید روز یکشنبه در خط تماس به 19 نفر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала