آذری جهرمی: دسترسی به اینترنت 5G تا پایان سال جاری

© Photo / IRNAآذری جهرمی: دسترسی به اینترنت 5G تا پایان سال جاری
آذری جهرمی: دسترسی به اینترنت 5G تا پایان سال جاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد آذری جهرمی از آغاز فعالیت اینترنت نسل پنجم ارتباطات برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران، در مراسم رونمایی از کاربردهای اینترنت نسل پنجم که صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: تا پایان دولت تصمیم داریم سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم.

رکورد جدیدی در سرعت اینترنت به ثبت رسید - اسپوتنیک ایران
رکورد جدیدی در سرعت اینترنت به ثبت رسید

وی در ادامه افزود: مجوزهای مربوط به این کار در کمیسیون تنظیم مقررات صادر شده است. برای توسعه در این بخش نیاز به سرمایه گذاری دولت نیز است. تمام سعی‌مان این است که اینترنت نسل پنجم تا اسفندماه برای کاربران بخش خوبی از مناطق پر تراکم کشور قابل ارائه باشد.

وزیر ارتباطات گفت: نخبگان کشور برای تدوین برنامه تحول دیجیتال کشو دو سال تلاش کرده‌اند. این طرح را سه ماه قبل به شورای عالی داده‌ایم و منتظر رسیدگی به این مساله هستیم. البته این مورد صرفا با  تلاش وزارت ارتباطات به نتیجه نمی‌رسد و عزم جدی تمام نهادها را نیاز دارد.

یکی از موضوعات کلیدی برای دستیابی به آینده روشن، راه‌اندازی خدمات نسل پنجم بود. برای ورود نسل سوم و چهار اینترنت در کشورمان ۱۲ سال مقاومت شد. ۱۲ سالی که تمام دنیا به این تکنولوژی دسترسی داشتند. این ۱۲ سال می ‌توانست فرصتی برای هم زیستی مسالمت آمیز با تکنولوژی باشد اما ما از آن غافل ماندیم.

جهرمی با بیان این که امروز در نقطه‌ای هستیم که اینترنت نسل پنجم در دنیا کلید خورده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز با امضای پنج تفاهم‌ نامه در حوزه‌ کاربردهای نسل پنجم ارتباطات، می‌توان امید داشت که همزمان با کشورهای دیگر ما نیز پیشرفت کنیم. ما امروز پنجمین کشور در منطقه هستیم که توسعه این تکنولوژی را آغاز کرده‌ایم. البته تاخیری که باعث شد پنجمین کشور باشیم هم به دلیل صدور مجوز از سوی نهادهای بالادستی مربوط می‌شد که اکنون مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: ما تمام تلاش را متمرکز کردیم تا این کار به شکل درستی پیش برود. مجموعه فعالیت‌های حوزه ICT از لحاظ اقتصادی رشد خوبی دارد و صورت های مالی این شرکت‌ها به بازار بورس نیز سیگنال های مثبت می دهد تا دراین زمینه سرمایه‌ گذاری صورت بگیرد.

مرداد امسال اینترنت 5G سرانجام در کشور رونمایی شد و کاربران توانستند با سرعت یک و نیم گیگ بر ثانیه تجربه دانلود آنلاین داشته باشند. بدون تردید این تکنولوژی می‌تواند تحولی در ایجاد شهرهای هوشمند، سلامت هوشمند، اتومبیل‌ های خودران، پخش ویدیو با کیفیت بالا و بازی آنلاین ایجاد کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала