ناسا: تسخیرماه به یافتن تمدن های فرا زمینی کمک می کند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ناسا: تسخیرماه به یافتن تمدن های فرا زمینی کمک می کند
ناسا:  تسخیرماه  به یافتن تمدن های فرا زمینی کمک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تسخیر ماه و ایجاد رصدخانه ها در این قمر طبیعی کره زمین امکان یافتن سیاره هایی را فراهم می کند که به دور ستاره های دیگر می چرخند و ممکن است تمدن های فرازمینی روی آنها وجود داشته باشد .

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را جیمز برایدنستین رئیس اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) در جلسه گفت و شنود در کنگره آمریکا اظهار داشته است.

رئیس ناسا گفت: "می توان ابزارهای اپتییک را در روی ماه مستقر کرد تا از آنجا سیارات در حال چرخش به دور سایر ستارگان مشاهده و کشف شوند. ما می توانیم این کار را به چنان روشی انجام دهیم که از زمین یا از روی ماهواره ها امکان پذیر نیست." بریدنشتاین خاطرنشان کرد: "هنگامی که متوجه شویم سیاره هایی در اطراف این ستاره ها وجود دارد <...> ، خواهیم توانست ارزیابی کنیم که آیا حیات می تواند بر روی آنها وجود داشته باشد یا نه."

انتشار نقشه مدرن از سطح کره ماه + عکس - اسپوتنیک ایران
انتشار نقشه مدرن از سطح کره ماه + عکس

با این حال ، رئیس ناسا تأکید کرد که نباید سخنان وی را به منزله اعلام این نکته تلقی کرد که تمدن های فرازمینی واقعاً وجود دارند. وی گفت: "من احتمال نمی دهم كه آنها اكنون وجود داشته باشند ، من تصوری در اینباره ندارم ، اما بسیار شگفت آور است كه ما قادر به مشاهده چنین مواردی خواهیم بود و کره ماه عنصری مهم برای این امر است."

یادآور می شود در بهار سال 2019 ، ناسا پیش نویس برنامه آرتمیس برای تسخیر کره ماه را اعلام کرد که شامل سه مرحله خواهد بود. اولین آنها (آرتمیس 1) پرواز بدون سرنشین فضاپیمای Orion به دور ماه با کمک روی موشک SLS (Space Launch System) وبازگشت آن به زمین را در نظر می گیرد. مرحله دوم (آرتمیس 2) پرواز سفینه سرنشین دار به دور کره ماه است. ناسا انتظار دارد در مرحله سوم مأموریت (آرتمیس 3) در سال 2024 فضانوردان را بر روی ماه فرود آورد و تقریباً در اواسط دهه 2030 آنها را به مریخ بفرستد.

روز دوشنبه گذشته ، ناسا زمانبندی به روز شده ای را برای برنامه تسخیر ماه خود ارائه داد. طبق آن  اجرای مرحله اول این برنامه (آرتمیس 1) برای سال 2021 و اجرای  مرحله دوم (آرتمیس 2) برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала