فاش شدن انگیزه مظنون اصلی حمله تروریستی در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو

© Sputnik / Anton Denisovفاش شدن انگیزه مظنون اصلی حمله تروریستی در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو
فاش شدن انگیزه مظنون اصلی حمله تروریستی در نزدیکی دفتر سابق شارلی ابدو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگیزه مظنون اصلی حمله با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق هفته نامه طنز شارلی ابدو مشخص گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " leParisien"، انگیزه مظنون اصلی حمله با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق هفته نامه طنز فرانسوی شارلی ابدو، خشم از چاپ مجدد کاریکاتور‌های پیامبر اسلام بوده است.

زخمی شدن چند نفر نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو در پاریس  - اسپوتنیک ایران
زخمی شدن چند نفر در نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو در پاریس

این نشریه اعلام داشت که علی ح. ، پاکستانی متولد 2002 اکنون دستگیر شده است. مشخص شده است که وی به جرم خود اعتراف کرده و اعلام کرده است که به شدت از این کاریکاتورها عصبانی شده است. یک منبع در مراجع اجرای قانون فرانسه فاش کرد که "وی تأیید کرده است که گمان می‌کرده در ساختمان شارلی است و افرادی که به آنها حمله کرده در این مجله کار می‌کنند." در حال حاضر مراجع اجرای قانون در تلاش برای مشخص کردن این موضوع هستند که آیا علی به درخواست سازمان تروریستی القاعده (ممنوع در روسیه) عمل کرده است یا خیر.

در تاریخ 25 سپتامبر گزارش شد که دو فرد مهاجم با چاقو به مردم در نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو حمله کرده‌اند. در نتیجه این حمله، چهار نفر زخمی شدند؛ پلیس فرانسه این حادثه را یک حمله تروریستی ارزیابی کرد.

در 12 سپتامبر، القاعده شارلی ابدو را به حمله مجدد به دلیل چاپ مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام تهدید کرد. این هفته نامه در تاریخ 2 سپتامبر 12 کاریکاتور (به تعداد کشته شدگان در حمله به تحریریه این هفته نامه در سال 2015) مجدداً منتشر کرد و در توضیح این موضوع اعلام داشت که "این نقاشی‌ها به تاریخ تبدیل شده‌اند و تاریخ را نمی توان دوباره نوشت یا پاک کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала