طرح پیشگیری از همه گیری با همکاری بریتانیا و بنیاد گیتس

© Photo / Press service of AFK "Sistema" /  مراجعه به بانک تصاویر طرح پیشگیری از همه گیری با همکاری بریتانیا و بنیاد گیتس
طرح پیشگیری از همه گیری با همکاری بریتانیا و بنیاد گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس با همکاری بنیاد گیتس برنامه پیشگیری از بیماری‌های همه گیری جدید را تهیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بریتانیای کبیر به همراه بنیاد بیل و ملیندا گیتس و همچنین سازمان خیریه بریتانیایی Wellcome Trust برنامه اقدام بین المللی را برای جلوگیری از بیماری های همه گیر جدید ایجاد کرده اند. این خبر عصر جمعه، 25 سپتامبر، در دفتر نخست وزیر کشور، بوریس جانسون گزارش شد.

بیل گیتس زمان پایان همه‌گیری کرونا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
بیل گیتس زمان پایان همه‌گیری کرونا را پیش‌بینی کرد

به گزارش بی بی سی، این برنامه شامل پنج نکته است که هدف آن افزایش آمادگی سازمان‌های بین المللی و کشورهای مختلف برای شیوع بیماری های خطرناک است.

این طرح ایجاد یک شبکه از مراکز برای مطالعه مشترک بین انسان و دام در سراسر جهان را پیشنهاد می کند - بیماری های عفونی که در حیوانات اتفاق می افتد و با گذشت زمان می توانند برای انسان خطرناک باشند. وظیفه این مراکز شناسایی و مطالعه میکروارگانیسم های بالقوه خطرناک قبل از وقوع جهش آنها خواهد بود.

علاوه بر این، توسعه ظرفیت تولید دارو و واکسن، ایجاد یک سیستم هشدار سریع برای شرایط بحرانی در بخش بهداشت، گسترش چشمگیر همکاری بین المللی و تبادل اطلاعات در این زمینه پیشنهاد شده است.

این طرح همچنین کاهش شمار موانع تجاری را پیش بینی می کند که طبق گفته انگلیس، اکنون مقابله با بیماری همه گیری ویروس کرونا را دشوار کرده است. نویسندگان این طرح توسعه پروتکل های بین المللی بحران را پیشنهاد می کنند که چندین حوزه را تحت پوشش قرار دهد و به دولت های سراسر جهان اجازه می دهد از همان ابتدا به عنوان بخشی از یک رویکرد مشترک برای حل مشکلات، سیاست های هماهنگ را اجرا کنند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала