اعلام مقصران شیوع گسترده ویروس کرونا

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام مقصران شیوع گسترده ویروس کرونا
اعلام مقصران شیوع گسترده ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آکادمی علوم لهستان "مقصران اصلی" شیوع گستره ویروس کرونا در جهان را "پخش کننده‌های فوق العاده" دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایجی به دست آمده توسط دانشمندان آکادمی علوم لهستان و دانشگاه ورشو که نتایج آن در وب سایت "Royal Society Open Science" منتشر شده است، پخش کننده‌های فوق العاده باعث ایجاد همه گیری کووید-19 در سراسر جهان شده‌اند.

در مرحله اولیه شیوع، متخصصان شاخص تولید مثل ویروس (تعداد افراد آلوده از یک فرد بیمار) را بین 2 تا 4 تخمین زدند. با این حال، با استفاده از یک مدل محاسبه جدید، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در طی یک دوره رشد نمایی در تعداد موارد ابتلا در چین، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و سایر کشورها، این نسبت به دلیل توزیع کنندگان فوق العاده (افراد آلوده که به احتمال زیاد ویروس را منتقل می‌کنند)، ممکن است به 11.4 برسد.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان

شبیه سازی‌های رایانه‌ای دو مرحله از انتشار را نشان می‌دهند؛ در مرحله اول، گسترش عفونت آهسته بود، اما پس از آن با ظهور یک درصد "فوق توزیع کننده" شدت آن بسیار بیشتر شد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود. حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала