سیاستمدار خرطوم: مذاکرات سودان و اسرائیل افکار پوچی بیش نیست

© AFP 2023 / Ashraf Shazlyسیاستمدار خرطوم: مذاکرات سودان و اسرائیل افکار پوچی بیش نیست
سیاستمدار خرطوم: مذاکرات سودان و اسرائیل افکار پوچی بیش نیست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فضل الله برمه ناصر معاون حزب ملی "امت" سودان، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک از چگونگی برخورد نخبگان سیاسی سودان و به ویژه حزب وی به اطلاعات مربوط به عادی سازی روابط احتمالی با اسرائیل و روند مذاکرات با هیئت آمریکایی در امارات متحده عربی تعریف کرد.

وی گفت: عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان، واقعاً به همراه هیئت وزیران از امارات دیدار کرده است. اما هر آنچه در مورد دیدارها با نمایندگان آمریکا، درخواست های سودان و مذاکرات در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل گفته می شود، فقط حدس و گمان است و غیر از این چیزی نیست.

درخواست عجیب سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
درخواست عجیب سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

به گفته سیاستمدار سودانی، سیاست بین الملل قطعاً مبتنی بر منافع است، اما در سودان ارزش های اعلام شده را نیز فراموش نمی کنند.

فضل الله برمه ناصر تصریح کرد: در رابطه با آرمان فلسطین، حزب ما موضع تزلزل ناپذیری دارد: ما به توافق نامه های تشکیل دو کشور پایبند هستیم. ما تحت هیچ شرایطی در تصمیماتی که شامل نقض حقوق دیگران باشد شرکت نخواهیم کرد.

علاوه بر این، یادآوری می کنم که دولت موقت سودان صلاح نیست در مورد صلح یا جنگ با سایر کشورها  به نمایندگی از مردم سودان تصمیمگیری کند. دولت کنونی دارای اختیارات خاص و یک دوره عمل خاص است.

بنابراین، تا زمانی که سودانی ها پارلمان، رئیس کشور دولت را انتخاب نکنند، چنین مذاکراتی امکان پذیر نیست.

همانطوری که مستقیماً توسط شورای حاکمیت سودان گزارش شده است، البرهان در امارات با هیئت آمریکایی دیدار کرد و در آنجا درباره خروج سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و ​​احتمال لغو مرحله ای تحریم ها گفتگو نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала