تازه ترین آمار کرونا در ایران

اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته،۳ هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان

وی در ادامه گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری ۴.۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام وی استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد مصرف ‌کنندگان مواد دخانیات، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، عوارض شدیدتری از بیماری را تجربه می ‌کنند و میزان مرگ‌ و میر در مبتلایان به بیماری کرونا در این گروه، بیش از سایر افراد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین خانواده‌ ای این افراد، به دلیل مواجهه‌ های مستمر و طولانی با دود مواد دخانیات، خطر بالاتری از نظر ابتلا به بیماری کرونا دارند؛ بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی، به دلیل همه‌ گیری بیماری کرونا در کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت خودداری مردم از استعمال مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار، پیپ و ... از مردم درخواست کرد از حضور در اماکن عرضه دخانیات از جمله قلیان ‌سراها خودداری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала