لاوروف: مسکو و ایران همکاری تجاری خود را با وجود تحریم های امریکا گسترش می دهند

© Sputnik / Maksim Blinovلاوروف: مسکو و ایران همکاری تجاری خود را با وجود تحریم های امریکا گسترش می دهند
لاوروف: مسکو و ایران همکاری تجاری خود را با وجود تحریم های امریکا گسترش می دهند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که مسکو و ایران همکاری تجاری خود را با وجود تحریم های امریکا گسترش می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با ظریف گفت که مسکو و تهران قصد دارند علی رغم تحریم های آمریکا همکاری های تجاری میان دو کشور را توسعه بخشند.

ظريف: فدراسیون روسیه نقشی اساسی در حفظ توافق هسته ای ایران بازی می کند - اسپوتنیک ایران
ظريف: فدراسیون روسیه نقشی اساسی در حفظ توافق هسته ای ایران بازی می کند

لاوروف در این دیدار اعلام نمود که تلاش های آمریکا برای احیای تحریم های شورای امنیت علیه ایران هیچ چشم اندازی ندارد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که روز چهارشنبه برای دیدار و گفتگو مقامات روسیه چهارشنبه به مسکو سفر کرده است، در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه به گفتگو در زمینه همکاری تجاری اقتصادی پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: مسکو و تهران قصد دارند همکاری تجاری خود را توسعه دهند، با وجود تحریم های ایالات متحده این کار صورت می پزیرد.

لاوروف در ادامه گفت: " ما تمایل به تقویت بیشتر روابط تجاری و سرمایه گذاری هستیم. البته ما با تحریم های یک جانبه غیرقانونی ایالات متحده و فشار آنها بر ایران روبرو هستیم که هدف آن انزوای اقتصادی تهران است، که کاملاً مغایر با هنجارهای حقوق بین الملل و سازمان تجارت جهانی است".

وزیر افزود: "ما توافق کردیم که اجرای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری مشترک ، در درجه اول در بخش انرژی ، از جمله در انرژی هسته ای، در زمینه حمل و نقل، همکاری های صنعتی ادامه یابد."

به گفته وی ، طرفین همچنین بر اهمیت ادامه گفتگوی سیاسی از جمله در بالاترین سطح ، تأکید کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала