پادشاه عربستان خواستار ممانعت جهانی از توسعه تسلیحاتی ایران شد

© AP Photo / Saudi Press Agencyپادشاه عربستان خواستار ممانعت جهانی از توسعه تسلیحاتی ایران شد
پادشاه عربستان خواستار ممانعت جهانی از توسعه تسلیحاتی ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پادشاه عربستان سعودی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار ممانعت جامعه جهانی از توسعه توانایی‌های نظامی ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که "تهدید از جانب ایران" جامعه بین الملل را ملزم به ایجاد موضعی قدرتمند برای جلوگیری از توسعه توانایی‌های نظامی تهران می‌کند.

ابراز نگرانی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان

پادشاه عربستان سعودی بیان داشت: تهدیدهای ایران نیازمند موضع بین‌المللی و قاطع می‌طلبد تا مانع از توسعه تسلیحات این کشور شده و به حمایت از تروریسم توسط تهران پایان دهد. وی افزود: رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی سعودی را هدف قرار داد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه می‌دهد.

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود با اشاره به مشکل میان فلسطین و اسرائیل خاطرنشان کرد: این پادشاهی از سال 1981 ابتکار عمل صلح را مطرح کرده و ایجاد یک کشور مستقل فلسطین با پایتختی در قدس شرقی را تنها راه حل درگیری می‌داند. وی افزود: "مردم برادر فلسطین باید حقوق قانونی خود را کسب کنند". علاوه بر این، پادشاه سلمان از تلاش‌های دولت آمریكا برای دستیابی به صلح در خاورمیانه تقدیر كرد. وی به  طور ویژه به تمایل واشنگتن برای "آوردن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر سر میز مذاکره برای انعقاد معاهده‌ای منصفانه و جامع" اشاره نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала