درخواست سازمان ملل برای مقابله با اطلاعات کذب درباره کووید ۱۹

© AP Photo / Andy Wongدرخواست سازمان ملل برای مقابله با اطلاعات کذب درباره کووید ۱۹
درخواست سازمان ملل برای مقابله با اطلاعات کذب درباره کووید ۱۹  
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی همراه با سازمان ملل متحد از دولت ها خواستند که با انتشار اطلاعات نادرست مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ مقابله کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده روز چهارشنبه در پایان وبینار ۷۵ مین اجلاس سازمان ملل متحد به این موضوع اشاره شده است.

وبینار توسط سازمان بهداشت جهانی، سازمان ملل متحد، یونیسف و برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، یونسکو، اتحادیه بین المللی ارتباطات الکترونیکی، ابتکار عمل سازمان ملل متحد «نبض جهانی» و فدراسیون بین المللی صلیب سرح و جمعیت هلال احمر به همراه دولت های اندونزی، تایلند و اروگوئه برگزار شد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن سخنرانی در این وبینار گفت: « همینکه ویروس در کل جهان منتشر شد، اطلاعات غیر دقیق و حتی خطرناک در شبکه های اجتماعی منتشر شده و مردم را به گمراهی کشاندند. ابتکار ما تحت عنوان «تایید شده» با انتشار خبرهای کذب مقابله می کند.»

وی خاطر نشان کرد: « ما با شرکای رسانه ای، افراد مختلف ، شخصیت های بانفوذ و شبکه های اجتماعی در زمینه انتشار مطالب مرتبط با پیشرفت علوم همکاری می کنیم، راه حل هایی را پیشنهاد می دهیم ، این کار به ویژه مهم است از آن جهت که اطمینان جامعه را برای امنیت و موثر بودن واکسن های آینده ضد کووید تقویت می کند. ما به «واکسن ملی» نیاز داریم که بر اساس قیمت مناسب بوده و برای همه در دسترس باشد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала