اسامی تازه ای به فهرست شهروندان ممنوع الورود اتحادیه اروپا در روسیه اضافه شد

© Sputnik / Maxim Blinovاسامی تازه ای به فهرست شهروندان ممنوع الورود اتحادیه اروپا در روسیه اضافه شد
اسامی تازه ای به فهرست شهروندان ممنوع الورود اتحادیه اروپا در روسیه اضافه شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو لیست آن شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و نمایندگان موسسات اروپایی را که ورود شان به روسیه ممنوع است ، گسترش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام این مطلب تأکید کرد اروپا "با دور زدن هنجارهای بین المللی موجود" همچنان به گسترش تحریم ها ادامه ادده و این تحریم ها را با "دستاویز ها و بهانه های دور از ذهن و بعضا پوچ" اعمال می کند.

زاخارووا گفت: "به اتحادیه اروپا بارها در مورد مضر بودن این روش هشدار داده شده است. اما اتحادیه اروپا پیشنهادات ما را برای انجام گفتگوی اساسی و تخصصی بر اساس واقعیت ها نادیده  گرفته و به استفاده از زبان تحریم ها ادامه می دهد".

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

تأکید شده است که  طبق روال دیپلماتیک ، تعداد افرادی که در لیست سیاه روسیه قرار دارند با لیست اتحادیه اروپا برابر است.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که یادداشت مربوطه به نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه ارسال شده است و افزود که اگر بروکسل "خط مشی مبتنی بر رویارویی " خود را ادامه دهد مسکو حق تلافی و مقابله به مثل را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت .

اتحادیه اروپا 11 سپتامبر در روزنامه رسمی خود تصمیم تمدید شش ماه تحریم های انفرادی علیه روسیه را که در سال 2014 بر سر اوکراین وضع شده بود ، منتشر کرد. این تصمیم  به مرحله اجرا در آمده وشامل محدودیت سفر و مسدود شدن دارایی برای 175 فرد و 44 سازمان روسی در اتحادیه اروپا است و همچنان اعمال خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала