سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر شی جین پینگ رهبر چین
 شی جین پینگ  رهبر چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شی جین پینگ: هیچ کشوری حق تسلط بر سرنوشت سایر کشورها را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در نشست سران به مناسبت گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل باید عدالت را حفظ کند و کشورهای بزرگ و کوچک به یکدیگر احترام بگذارند.

رئیس جمهوری چین افزود:« چین اولین کشوری است که منشور سازمان ملل متحد را به امضا رسانده، از بنیانگذاران سازمان ملل متحد بوده و تنها عضو دایمی از کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت است.

هیچ راهی برای یک جانبه گرایی وجود ندارد همه کشورها باید با پایبندی بر مشورت، ساخت و اشتراک مشترک، از امنیت عمومی حفاظت کنند و مشترکا از ثمرات توسعه بهره مند شوند تا سرنوشت جهان به طور مشترک تحت کنترل قرار گیرد. افزایش نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل ضروریست تا به این ترتیب سازمان ملل بتواند منافع و خواسته های اکثر کشورها را به صورت متعادل تری منعکس کند.

ریابکوف: اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل علیه ایران برخلاف عقل سلیم است  - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: اعمال مجدد تحریم های سازمان ملل علیه ایران برخلاف عقل سلیم است

هدف و اصول منشور سازمان ملل معیار اصلی برای سروسامان دادن مناسبات بین المللی است و پایه مهمی برای ثبات نظم بین المللی به شمار می رود که بدون تردید باید حفظ شود مناسبات و منافع کشورها باید با نظام و مقررات هماهنگ شود و نباید کشورهای زورگو برای آن تصمیم گیری کنند.

کشورهای بزرگ باید به عنوان طرفداران و مدافعان قانون بین الملل پیشگام شوند و تعهدات خود را رعایت کنند و به استثناها نپردازند باید از استانداردهای دوگانه خودداری کنند و همچنین نمی توانند قوانین بین المللی را تحریف کنند، نباید به نام قانون، حقوق و منافع قانونی سایر کشورها را نقض و صلح و ثبات بین المللی را تخریب کنند.

سازمان ملل متحد باید حل مساله را به عنوان نقطه آغازین در نظر بگیرد و با نتایج مشهود کارهای خود را هدایت کند تا توسعه، امنیت و حقوق بشر را به روشی متعادل به پیش سوق دهد. به ویژه، باید با استفاده از فرصت اجرای برنامه توسعه پایدار سال ۲۰۳۰، مقابله با چالش های امنیتی غیر سنتی مانند بهداشت عمومی را در اولویت کارهای سازمان ملل متحد تلقی کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала