استقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaاستقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه
استقرار خودروهای زرهی و سامانه راداری آمریکا در شمال شرق سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگویان ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری آمریکا اعلام کردند که این ائتلاف سامانه راداری و خودروهای زرهی به شمال شرق سوریه اعزام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وین ماروتو،  سخنگوی ائتلاف آمریکایی گفت: " خودروهای زرهی به محافظت از نیروهای ائتلاف در شرایط هرچه دشوارتر در شمال شرقی سوریه کمک خواهد کرد." ماروتو افزود: "نیروهای ائتلاف در تعهد خود برای رسیدن به پیروزی نهایی بر داعش (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) ثابت قدم هستند".

در بیانیه ائتلاف خاطرنشان می شود پنتاگون آخرین بار ماشین های جنگی پیاده نظام با مارک "بردلی" را در اکتبر 2019 به سوریه اعزام کرد تا "نیروهای باقیمانده داعش را شکست داده و از زیرساخت های مهم محافظت کند."

درگیری بین سربازان ارتش سوریه و ترکیه  - اسپوتنیک ایران
هشدار در خصوص جنایات جنگی در شمال سوریه

به نوبه خود ، بیل اوربان،  سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریكا (سنتکام) اعلام کرد علاوه بر ماشین های جنگی پیاده نظام بردلی ، ایستگاه رادار سنتینل به سوریه منتقل شده و "تعداد دفعات گشت هوایی بر فراز  محل استقرار نیروهای آمریكایی افزایش یافته است." به گفته وی ، این عملیات "برای تأمین امنیت نیروهای ائتلاف" در حال انجام است. ویخاطرنشان ساخت : "ایالات متحده به دنبال درگیری با هیچ كشور دیگری در سوریه نیست ، اما در صورت لزوم از نیروهای ائتلاف دفاع خواهد كرد."

نیروهای مسلح  آمریکا ظاهراً برای مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و حمایت از کردهای سوریه در مناطق شمال شرق این کشور، پایگاه نظامی احداث کرده و در آنجا حضور دارند.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ بدون اجازه دمشق نیروهای خود را وارد شرق سوریه کرده و باوجود درخواست‌های مکرر دولت قانونی سوریه، از خروج آنان امتناع می ورزد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала