به ربات دست نزنید چون جنسیت آن مشخص نیست +ویدئو

© Sputnik / Javier Luengo /  مراجعه به بانک تصاویر ربات جراح سینا تولید مشترک ایران و روسیه
ربات جراح سینا تولید مشترک ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در برنامه‌ی صبحگاهی شبکه سوم سیمای ایران زمانی که یک ربات برای معرفی مقابل دوربین آمد عنوان شد به آن دست نزنید جنسیت آن مشخص نیست!

به گزارش اسپوتنیک، ویژه برنامه «سلام صبح بخیر» که از شبکه سوم سیمای ایران پخش می‌شود در هفته‌ای که گذشت در یکی از قسمت‌ها میزبان سازندگان رباتی بودند که برای معرفی آن حضور پیدا کرده بودند اما در حین گفتگو و معرفی این ربات، مهدی طالع ماسوله، مدیر پژوهشگاه تعامل انسان و ربات دانشگاه تهران است خطاب به مجری و در پاسخ به هیجان و صحبت‌های مجری در تعریف و تمجید این ربات، می‌گوید که به ربات دست نزنید چون جنسیتش مشخص نیست و درست نیست که لمس شود!

این بخش از برنامه در فضای مجازی به سرعت منتشر شد و واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از این صحبت‌ها که موجب خشم کاربران می‌شود عنوان می‌کنند این یکی دیگر از شاهکارهای صدا و سیمای ایران است که نباید از آن شگفت‌زده شد و آن را به پای دلقک بازی شبکه‌های تلویزیون بگذاریم. جمعی از این کاربران نیز عنوان می‌کنند چه خوب شد که ربات را سانسور نکردند چراکه برخی از مردم با دیدن ربات بدون جنسیت ممکن است تحریک شوند.

کاربرانی اما بر این باورند که کاملا مشخص و واضح است که این حرف به شوخی و طنز گفته شده اما آن را حقیقت تلخ و تکرار چنین رفتارهایی در تلویزیون را موجب حساسیت مخاطبان تلویزیون می‌دانند.
به دنبال این واکنش‌ها، دکتر مهدی طالع که صحبتش در تلویزیون واکنش‌برانگیز شد در پیامی ویدئویی عذرخواهی کرد و گفت که در فضای دوستانه برنامه سلام صبح بخیر شوخی کوچکی رد و بدل شد که موجب سوءتفاهم و آزردگی خاطر شد. ماسک موجب شد حالت چهره‌ام در هنگام شوخی پنهان بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала