هشدار در خصوص جنایات جنگی در شمال سوریه

© Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunدرگیری بین سربازان ارتش سوریه و ترکیه
درگیری بین سربازان ارتش سوریه و ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در خصوص احتمال بروز جنایات جنگی در شمال سوریه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، میشل باشله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد؛ گروه های مسلح در شمال سوریه در منطقه ای که واحدهای ارتش ترکیه مستقر هستند، می توانند مرتکب جنایات جنگی شوند و سایر موازین حقوق بین الملل را نقض کنند.

سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده - اسپوتنیک ایران
سوریه: ترکیه تسلیحات پیشرفته در ادلب قرار داده

کمیساریای عالی سازمان ملل گفت: وضعیت حقوق بشر در برخی مناطق در شمال، شمال غربی و شمال شرق سوریه که تحت کنترل نیروهای ترکیه و گروه های مسلح مرتبط با ترکیه است، ناخوشایند و همراه با خشونت و جنایت است.

باشله تأکید کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تصویری نگران کننده از تخلفات جدی در ماه های اخیر را ثبت می کند. به گفته وی، در شمال سوریه تعداد قتل ها، آدم ربایی ها، تصرف زمین و اموال و همچنین اخراج های اجباری افزایش یافته است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از طرفین درگیر در سوریه خواست تا قوانین بین المللی را رعایت کنند.

وی گفت: من به همه طرفهای درگیر در سوریه یادآوری می کنم که محافظت از جان غیرنظامیان در هر شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است. بی توجهی آشکار به امنیت غیر نظامیان مغایر با موازین و تعهدات حقوق بشری است که همه طرف ها از جمله گروه های مسلح و افرادی که بر آنها نظارت دارند باید آن را رعایت کنند.
میشل باشله افزود: من همچنین از مقامات ترکیه می خواهم كه به قوانین بین المللی احترام بگذارند و اطمینان حاصل كنند كه نقض مرتكب شده توسط گروه های مسلح كه عملا تحت کنترل ترکیه هستند، انجام می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала