لاوروف از ادامه تعامل روسیه با ترکیه و ایران در برای حل مسئله سوریه سخن گفت

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر Выступление главы МИД РФ С. Лаврова перед студентами МГИМО
Выступление главы МИД РФ С. Лаврова перед студентами МГИМО - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک از ادامه تعامل روسیه با ترکیه و ایران در برای حل مسئله سوریه در قالب جلسات آستانه سخن گفت.

لاوروف گفت: در پرونده بحران سوریه، ما فعالانه در قالب جلسات آستانه با شرکای ترک و ایرانی خود کار می کنیم. ما اخیراً به همراه نخست وزیر دولت روسیه آقای یوری بوریسوف، از دمشق دیدار کردیم. از نظر ما رئیس جمهور بشار اسد و وزرای وی بار دیگر بر تعهد خود در اجرای توافق نامه هایی که بین دولت و مخالفان در آستانه منعقد شده است، تأیید کردند. از سوی دیگر، در ژنو، کمیته قانون اساسی کار خود را از سر گرف، کمیسیون این طرح تشکیل جلسه داد. طرفین در حال به توافق رسیدن در مورد رویکردهای آینده در حل بحران سوریه هستند، که به آنها اجازه می دهد فعالیت در مورد اصلاح قانون اساسی را آغاز کنند. همچنین مناطقی که توسط تروریست ها در سوریه کنترل می شود به تدریج در حال کاهش است، اول از همه شاهد این کاهش حضور تروریست ها در منطقه کاهش تنش در ادلب است. توافق نامه های روسیه و ترکیه، از جمله نیاز به تمایز میان مخالفان عادی برای گفتگو با دولت در رابطه با تروریست های شناخته شده توسط شورای امنیت، به تدریج در حال اجرا است، هرچند به همان سرعتی که ما می خواهیم این امر صورت نمی پذیرد. اما همکاران ترک به آن متعهد هستند و ما به طور فعال نیز با آنها همکاری می کنیم.

روسیه، ایران و ترکیه توافق نفتی بین شرکت آمریکایی و کردهای سوریه را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران
روسیه، ایران و ترکیه توافق نفتی بین شرکت آمریکایی و کردهای سوریه را محکوم کردند

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره اوضاع فعلی در سوریه صحبت کرده و گفت:" وضعیت در مقایسه با چند سال پیش به طور قابل توجهی تثبیت شده است و فعالیت ها در قالب جلسات آستانه، ابتکاراتی که ما اجرا کرده ایم،  نقش تعیین کننده ای در این روند داشته است. اکنون در دستور کار حل مشکلات حاد انسانی و احیای اقتصادی در سوریه است که با جنگ نابود شده است. در این مناطق، ما به طور فعال در حال برقراری گفتگو با سایر کشورها، از جمله چین، ایران، هند و کشورهای عربی هستیم. در این راستا، ما مشارکت سازمانها و سیستمهای سازمان ملل متحد در فعالیتهایی را که با هدف بسیج کمکهای بشردوستانه به سوریه بعنوان یک گام اولویت دار باشد و در مرحله بعدی بسیج کمکهای بین المللی برای بازگرداندن اقتصاد و زیرساختهای ویران شده توسط جنگ در سوریه است را یک گام اساسی بر می شماریم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала