ابراز نگرانی وزیر خارجه روسیه در رابطه با اوضاع فعلی در سوریه

© AP Photo / Dmitry Lovetskyابراز نگرانی وزیر خارجه روسیه در رابطه با اوضاع فعلی در سوریه
ابراز نگرانی وزیر خارجه روسیه  در رابطه با اوضاع  فعلی در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در رابطه با اوضاع فعلی در سوریه مخصوصاً ساحل شرقی رودخانه فرات ابراز نگرانی کرد.

لاوروف گفت: اوضاع در ساحل شرقی فرات نگران کننده است، جایی که نیروهای مستقر غیرقانونی آمریکایی در آنجا به وضوح تمایلات جدایی طلبانه کردها را تشویق می کنند، در واقع با گسترش این امر، تحریک کردها علیه دولت، خواست طبیعی کردها را برای شروع گفتگو با دولت سوریه را مهار می کند. و البته، این نگرانی ها را از نظر تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه ایجاد می کند، و هم از نظر حاشیه هایی که چنین اقدامات آمریکایی پیرامون مسئله کردها ایجاد می کند. همانطور که می دانید، این امر نه تنها برای سوریه، بلکه برای عراق، ایران، ترکیه نیز مهم است و در این منطقه یک بازی خطرناک را شروع می کند.  

واکنش سوریه به قصد ترامپ برای حذف اسد - اسپوتنیک ایران
واکنش سوریه به قصد ترامپ برای حذف اسد

آمریکایی ها به طور معمول این نوع اقدامات را برای ایجاد هرج و مرج انجام می دهند که امیدوارند قابل کنترل باشد. آنها خیلی دور از قضایا هستند، به طور کلی این اتفاقات اهمیت خاصی برای آنها ندارند، اما اگر این گرایش های جدایی طلبانه را در این منطقه گسترش دهند، عواقب پیش امده در منطقه می تواند فاجعه بار باشد. و اخیراً تصمیمات این گروه غیرقانونی آمریکایی در شرق سوریه اعلام شده است، که انها به همراه رهبران کرد توافق نامه ای را امضا کردند که به شرکت نفتی آمریکا اجازه می دهد هیدروکربن را در خاک کشور مستقل سوریه استخراج کند – این امر نقض آشکار تمام اصول قابل تصور قوانین بین المللی است.

بنابراین، مشکلات بسیاری در جمهوری عربی سوریه وجود دارد  که به اندازه کافی شاهد ان هستیم.

با این وجود، وضعیت در مقایسه با چند سال پیش به طور قابل توجهی تثبیت شده است و فعالیت ها در قالب جلسات آستانه، ابتکاراتی که ما اجرا کرده ایم،  نقش تعیین کننده ای در این روند داشته است. اکنون در دستور کار حل مشکلات حاد انسانی و احیای اقتصادی در سوریه است که با جنگ نابود شده است. در این مناطق، ما به طور فعال در حال برقراری گفتگو با سایر کشورها، از جمله چین، ایران، هند و کشورهای عربی هستیم. در این راستا، ما مشارکت سازمانها و سیستمهای سازمان ملل متحد در فعالیتهایی را که با هدف بسیج کمکهای بشردوستانه به سوریه بعنوان یک گام اولویت دار باشد و در مرحله بعدی بسیج کمکهای بین المللی برای بازگرداندن اقتصاد و زیرساختهای ویران شده توسط جنگ در سوریه است را یک گام اساسی بر می شماریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала