پیام تبریک روحانی به نخست وزیر جدید ژاپن

© AP Photo / Jason DeCrowپیان تبریک روحانی به نخست وزیر جدید ژاپن
پیان تبریک روحانی به نخست وزیر جدید ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری ایران در پیامی خطاب به نخست وزیر جدید ژاپن، انتخاب وی تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز پنجشنبه انتخاب سوگا یوشی هیده، نخست وزیر جدید ژاپن را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط همکاری ایران و ژاپن ابراز امیدواری کرد.

نخست وزیر جدید ژاپن، رسما معرفی شد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر جدید ژاپن رسما معرفی شد

حسن روحانی در پیامی خطاب به سوگا یوشی هیده نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: انتخاب جناب‌عالی را به عنوان نخست‌وزیر کشور دوست ژاپن صمیمانه تبریک می‌گویم.

رئیس جمهوری ایران خاطرنشان کرد: فرصت را مغتنم شمرده از آبه شینزو نخست وزیر سابق ژاپن که نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشبرد روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن داشتند، قدردانی می‌کنم.

روحانی عنوان کرد: رایزنی‌های مستمر مقامات ایران و ژاپن به ویژه در سال 2019 میلادی به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی که با بازدید متقابل سران دو کشور از پایتخت‌های یکدیگر مصادف شد، فصل نوینی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌های مورد علاقه دو کشور گشود.

روحانی اضافه کرد: امیدوارم در پرتو رهبری جنابعالی، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، بیش از پیش گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست ایران همواره کمک به پیشبرد صلح و امنیت، احترام و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین‌المللی بوده است. بر همین اساس امیدوارم رایزنی‌ها و تشریک مساعی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همچون گذشته در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала