لاوروف: آمریکا زیرکانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غرب و قبل از همه، ایالات متحده برای ترویج دستور روز دلخواه خود در هر کشوری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در باره کاربرد شبکه‌های اجتماعی توسط غرب و قبل از همه آمریکا برای ترویج دستورروز دلخواه خود در کشورهای دیگر تعریف کرد و گفت که به این دلیل، مجبور می‌شویم برخورد جدیدی نسبت به تأمین امنیت کشور نشان بدهیم.

لاوروف در ادامه گفت:«از طریق شبکه‌های اجتماعی امور داخلی ما مورد تأثیر زیاد قرار می‌گیرد. این واقعیت فضای مابعد شوروی جهان در حال رشد است. ما مدتهاست که به این کار مشغولیم. آنچه به تنظیم و نظم در شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود، همه مشغول انجام آن هستند. همه می‌دانید که غول دیجیتالی آمریکا بارها دست به سانسور زده‌اند و قبل از همه علیه ما، چینی‌ها و  دیگر کشورهایی که آمریکا از آن‌ها خوششان نمی‌آید، اطلاعات پخش شده از این کشورها را سانسور می کند».

سانسور ترامپ در تلویزیون کانادا  - اسپوتنیک ایران
سانسور ترامپ در تلویزیون کانادا

وزیر امورخارجه روسیه یادآور شد که اینترنت توسط شرکت های مستقر در آمریکا  کنترل می شود و سالهاست اکثر کشورها را متمایل به رسیدگی به این ماجرا و دستیابی به اینکه « مدیریت این فرایندها در سطح جهانی به تصویب برسد و این روند قابل درک و شفاف شود» کرده است.

روسیه همراه دیگر کشورها موضوع ضرورت مدیریت اینترت بشکلی که برای همه قابل درک باشد و اینکه تنظیم آن به چه شکلی انجام می شود و اصول اساسی آن چیست را در اتحادیه بین‌المللی ارتباط اینترنتی مطرح می کند.

سرگی لاوروف در ادامه افزود:«ما مشاهده می کنیم که از مارک زاکربرگ و دیگر روسای شرکت های بزرگ «آی تی» به کنگره دعوت می کنند و موضوعاتی را با آنها درمیان می گذارند و آنها باید در باره آنچه انجام خواهند داد توضیح بدهند. ما از این موضوع باخبریم. اما چه باید کرد تا این امر برای همه قابل درک باشد و مهمتر اینکه همه از آن راضی باشند، فعلا تا این مرحله پیش نرفته‌ایم.

روسیه سالهای زیادی است که در مجمع عمومی سازمان ملل ابتکار موافقت با قوانین رفتار مسئولانه کشورها در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی را پیشنهاد می‌کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала