توضیحات همراهان ناوالنی درباره کشف بطری آلوده به "نوویچوک" در محل اقامت وی + ویدئو

© REUTERS / Instagram @NAVALNY توضیحات همراهان ناوالنی درباره بطری آلوده به "نوویچوک" در هتل محل اقامت وی در روسیه
  توضیحات همراهان ناوالنی درباره بطری آلوده به نوویچوک در هتل محل اقامت وی در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد مبارزه با فساد اداری روسیه که ناوالنی، چهره مخالف گویا مسموم شده روس رهبر آن است، ادعا می کند بطری ، که ظاهراً آزمایشگاه آلمانی روی آن آثار ماده جزو گروه سلاح شیمیایی "نوویچوک" را پیدا کرده ، از اتاقی در هتل شهر تومسک روسیه که الکسی ناوالنی در آنجا اقامت داشت ، گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در پیامی در حساب اینستاگرام ناوالنی آمده است: "این یک بطری از اتاقی در هتل تومسک است که خود ناوالنی و همه اعضای گروه  فیلم برداری  ما در آن اقامت داشتند ... دو هفته بعد ، روی این بطری از اتاق هتل تومسک بود که آزمایشگاه آلمانی ردپای نوویچوک را پیدا کرد."

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Алексей Навальный (@navalny)

همچنین گزارش می دهد که اعضای بنیاد مبارزه با فساد اداری پس از اطلاع از بستری شدن ناوالنی ، با یک وکیل مدافع تماس گرفتند  و به اتاقی که چهره مخالف روس از آن خارج شده بود رفته و شروع به ضبط ، توصیف و بسته بندی هر آنچه در آنجا یافتند ، از جمله بطری های آب هتل پرداختند.

لئونید رینک،  یکی از سازندگان عامل جنگ شیمیایی نوویچوک تقریباً بلافاصله نسبت به برداشتن بطری آب از اتاق هتل ابراز تردید کرده و گفت استفاده از نوویچوک در هتل ، نه تنها منجر به مرگ ناوالنی بلکه همه کسانی می شد شد که بطری را لمس می کردند

هتل Xander Hotel تومسک ، جایی که الکسی ناوالنی در هنگام بازدید از این شهر در آنجا زندگی می کرد ، در مورد خبر پیدا شدن سم نوویچوک بر روی بطری های آب اتاق این هتل ، هیچ توضیحی نمی دهد.

مدیر این هتل هنگام گفت: "ما هیچ نظری نمی دهیم ... هیچ اطلاعاتی وجود ندارد."

بیستم ماه اوت الکسی ناوالنی  در راه بازگشت از شهر تومسک سیبری به مسکو در هواپیما  حالش بد شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک تشخیص اصلی را نوعی اختلال متابولیك عنوان کردند که باعث افت شدید قند خون می شود. دلایل آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала