وزارت خارجه ایران: پمپئو تلاش می کند با انتقاد از ایران، اعتبار ترامپ را بازگرداند

© Sputnik / Shiva Abshenasوزارت خارجه ایران: پمپئو تلاش می کند با انتقاد از ایران برای اعدام، اعتبار ترامپ را بازگرداند
وزارت خارجه ایران: پمپئو تلاش می کند با انتقاد از ایران برای اعدام، اعتبار ترامپ را بازگرداند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به انتقاد وزیر خارجه ایالات متحده از ایران برای اعدام نوید افکاری، آن را تلاشی برای بازگرداندن اعتبار ترامپ عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریكا با انتقاد از ایران برای اعدام یک ورزشکار، بیهوده تلاش می‌كند تا اعتبار رئیس جمهور، دونالد ترامپ را بازگرداند.

وزارت امور خارجه فرانسه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت امور خارجه فرانسه اعدام نوید افکاری را محکوم کرد

پیش از این، پمپئو از لغو دیدارهای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سوی تعدادی از کشورها برای اعدام ورزشکار، نوید افکاری خبر داده و آن را "یک گام مهم" خوانده بود و همچنین خواستار آزادی برادران این ورزشکار از زندان و برگرداندن همه خارجی های غیرقانونی بازداشت شده بود. 

خطیب زاده در بیانیه ای گفت: " متاسفانه وزیر امور خارجه آمریکا که هر لحظه بیش از قبل رویکرد فشار حداکثری و یکجانبه گرائی در مورد ایران را شکست خورده می بیند، تلاش مذبوحانه دارد با ادعای طرفداری از حقوق بشر، قدری از حیثیت بربادرفته رژیم ترامپ را برگرداند."

به گفته وی، دولت کنونی آمریکا " دارای بدترین کارنامه حقوق بشر بوده و روزی نیست که صدای دادخواهی مردم آمریکا در مقابله با خشونت، تبعیض و نژاد پرستی شنیده نشود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала